Pēters Lindbergs ir viens no pēdējo četrdesmit gadu ietekmīgākajiem modes fotogrāfiem. Mākslinieks ir unikāls ar to, ka viņa melnbaltie darbi ir pavēruši reālisma virzienu modes fotogrāfijā un sākuši vizuālās idiomas revolūciju gan slavenāko žurnālu, gan modes namu vidū.
Pēters Lindbergs centies izvairīties no modes fotogrāfijai raksturīgās paviršības un vispārpieņemto priekšstatu tiražēšanas – viņš par mērķi izvirzījis uzsvērt savu modeļu unikālo raksturu. Mākslinieks izvēlējies portretēt nevis apģērbu, bet pārliecinātas, izteiksmīgas personības. Agrāk žurnālos uzsvars ticis likts uz modes namu izstrādājumiem, turpretim Pēters Lindbergs fokusējis uzmanību uz sievietēm, kuras demonstrē šo apģērbu.
Pateicoties viņa darbam, dzimis 90. gadu supermodeļu fenomens – par zvaigznēm kļuvušas Linda Evandželista, Sindija Kroforda, Naomi Kembela un Keita Mosa. Fotogrāfs augstāk par visu vērtē dabiskumu un nepieņem pārspīlētu attēla digitālo manipulāciju.
Viņš fotografējis modes, mūzikas, dejas un kino personības, to vidū ir Žila Zandere, Džordžo Armāni, Žans Pols Gotjē, Tīna Tērnere, Madonna, Pīna Bauša un daudzi citi. Pēters Lindbergs ir pirmais mākslinieks, kurš sācis izmantot modes fotogrāfiju kā īpašu stāstīšanas veidu.
Viņa darbus ietekmējusi 20.–50. gadu kinomāksla un agrīnās zinātniskās fantastikas filmas. Fotogrāfijās ir manāmas atsauces uz Friča Langa Metropoli, Jozefa fon Šternberga Zilo eņģeli, Alfreda Hičkoka Putniem un Psiho.
Kā fonu Pēters Lindbergs bieži izmantojis skarbu industriālo vidi, kas viņam atgādina par jaunības gadiem, kas pavadīti ogļrūpniecības pilsētā Dīsburgā. Izstādē Minhenē eksponētas 220 fotogrāfijas un materiāli no mākslinieka arhīva.
Informācija par izstādi: www.kunsthalle-muc.de