Komēdija. Režisors Vudijs Allens. Spānija, ASV, 2011
Lomās Ouens Vilsons, Reičela Makadamsa, Mariona Kotijāra, Karla Bruni
Slava Vudijam Allenam! Šķiet, jo vairāk viņš filmē Eiropā (un īpaši intensīvi Allens to dara pēdējā desmitgadē), jo labākas, kritiķu un arī publikas mīlētas filmas viņam sanāk. 75 gadus vecais Allens nezaudē intensitāti – katru gadu pa lieliskai filmai – tāds ir meistara darba režīms. Allena darbīgums laimīgā kārtā ir licis aizmirst viņa krīzes posmu (XX gs. 90. gadus), skandālus un publikas, īpaši ASV, atsalumu. Vudiju atkal mīl kā traki, jo tieši Pusnakts Parīzē pēc ilgiem laikiem kļuvusi par komerciāli ļoti veiksmīgu filmu Amerikā! Ar Pusnakti Parīzē Allens atklāja šī gada Kannu kinofestivālu, un tas ir tikai loģiski – gan filmas darbības vietas, gan tā fakta dēļ, kurš ilgu laiku tika izspēlēts kā teju svarīgākais šīs filmas elements. Šajā darbā filmējusies «multimediālā» Francijas prezidenta kundze Karla Bruni-Sarkozī! Tas, ka šī dāma pavīd uz ekrāna vien dažas minūtes, toties vairākas reizes, ir cits stāsts. Pusnakts Parīzē galvenie varoņi ir amerikāņu rakstnieks (Ouens Vilsons, kurš šķiet kā «uzlabota» paša Allena versija) un viņa līgava, kuri Parīzē bauda pirmskāzu brīvdienas. Saskarsme ar līgavas vecākiem, draugiem un Parīzi izraisa neatgriezeniskas pārmaiņas pāra attiecībās. Allens filmā izspēlē arī burvīgu sirreālisma elementu, iesēdinot Ouenu Vilsonu «laika mašīnā» un aizsūtot uz bohēmisko XX gs. sākuma Parīzi, kur spietoja liktenīgas sievietes un ģeniāli mākslinieki – Dalī, Bunjuels, Ficdžeralds u.c.
Kāpēc skatīties? Ja mīlat Vudiju Allenu, labu gaumi, rafinētu asprātību un stila eleganci, ja dievināt Parīzi un intelektuālo bohēmu – tas vienkārši jāredz!
Vērtējums: ****
Arsenāla filmu recenzijas lasiet ŠEIT.