Protams, Vudijs Allens gan nevarētu sūdzēties par uzmanības trūkumu – reti kura režisora filmas pavada tik stabila skatītāju uzticība. Sen piemirsti ir Allena skaļie privātās dzīves skandālu pavadītie gadi («drūmie deviņdesmitie»), kas vārdos puritāniskajai Amerikas publikai pēkšņi lika atsalt pret savu intelektuālo komēdiju klasiķi Allenu. Jaunā tūkstošgade Allena dzīvē atnāca ar jaunu elpu, jaunu enerģiju un stratēģiski pareizu izvēli – strādāt Eiropā! Galu galā kālab mocīties, ja jebkuras Eiropas valsts producēšanas kompānija tevi kā klasiķi ņem pretī atplestām rokām, izspēlējot tavu vārdu kā trumpi finansējuma piesaistei. Naudas kino Eiropā ir atliku likām, ja, protams, ir tik pārliecinošs arguments kā Vudijs Allens. Tālab Allens kopš 2005. gada pamatā filmē Eiropā – Londonā, Barselonā, atkal Londonā, Parīzē, tagad arī Romā. Nu kālab lai kopā ar ģimeni mēs neapceļotu Eiropu – savulaik, kautri acis nodūris, kādā preses konferencē izteicās Allens. (Dīvaini, bet Allenam atšķirībā no optimismā starojošiem un vitalitātē sprēgājošiem komunikatoriem – amerikāņiem – nepatīk skatīties sarunu biedram acīs.) Viņa Eiropas ceļojumos ir spožas virsotnes – Uzvaras punkts/Match Point (2005), Vikija, Kristīne, Barselona (2008), Pusnakts Parīzē (2011) – burvīgā Allena planēšana Eiropas plašumos un kultūrvēsturē. Ir arī pusveiksmes. Jaunā filma, kas filmēta Romā, jau ievietota Allena neveiksmju plauktiņā – to paspējuši izdarīt ASV kritiķi, filmas pirmizrāde tur jau ir bijusi. Kaut nesodīsim klasiķi tik bargi!Šoreiz Allens izvēlējies atsevišķu «novelīšu struktūru», nenopūloties, lai visus krāšņos varoņus savītu kopīgā dramaturģiskā «tīklojumā». Te ir gan pastāsts par jaunu arhitektu (Džesijs Eizenbergs no Sociālā tīkla), kurš Romas šaurajās ieliņās satiek savu elku stārkitektu Aleka Boldvina izskatā un kopā ar viņu risina savas attiecību problēmas. Vēl citas novelītes varonis ir Roberto Benīni spēlētais «vienkāršais romietis», kurš pēkšņi nemotivētu iemeslu dēļ kļūst par Itālijas mediju zvaigzni. Šī ir filmas visrūgtākā, ironiskākā novele – līdz absurdam saasināts farss par mediju trulumu un bļaurību. Te ir pastāsts par jaunu provinces censoni, kurš atbraucis atrādīties smalkiem radiem un iepinas attiecībās ar prostitūtu (Penelope Krusa). Pats sev Allens ir atvēlējis lomu veiksmīgākajā un jautrākajā novelē – viņš spēlē pensionētu operas producentu, kurš kopā ar sievu dodas uz Romu iepazīties ar savas meitas līgavaiņa ģimeni. Izdzirdējis dušā dziedam savu nākamo radinieku – meitas potenciālā vīra tēvu –, viņš ķeras pie biznesa idejas īstenošanas. Lai gan varenās balss īpašnieks līdz šim ir darbojies bēru rīkošanas biznesā, viņš ir jāpadara par operas zvaigzni. Ir gan viena problēma – operu ārijas temperamentīgais itālis spēj izdziedāt, tikai mazgājoties dušā. Tādi stāstiņi Romā. Kas attiecas uz Allenu, viņš ir no tiem režisoriem, kuru pusveiksmes sagādā lielāku baudu nekā daža laba cita režisora veiksmes.Romai – ar mīlestību/ To Rome With Love Komēdija. ASV, Itālija, Spānija. 2012. 112 minLomās Aleks Boldvins, Vudijs Allens, Penelope Krusa, Dzūdija Deivisa, Džesijs Eizenbergs Kur meklēt: Baltijas pērles programmā (no 14. septembra), Eiropā u. c.
Cits kino. Romai - ar mīlestību
Sākot «cita kino» meklējumus, t. i., lieliskas filmas, kurām dažādu apsvērumu dēļ (vēl) nav bijis lemts nonākt līdz Latvijas kinoteātriem, apstāšos pie Vudija Allena jaunākā darba Romai - ar mīlestību/To Rome With Love.Labā ziņa gan ir tā, ka filma ir iekļauta Baltijas pērles programmā – tātad septembrī Allens būs skatāms savām acīm.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.