Neredzamais cilvēks
@@@
Režisors Lī Vanels Lomās Elizabete Mosa, Olivers Džeksons-Koens
Elizabete Mosa ir izcila aktrise. Šo faktu apliecina arī viņas pašmocības trillerī Neredzamais cilvēks. Viņas atveidotā Sesīlija bēg no sava vardarbīgā, sociopātiskā boifrenda, kurš ir arī lielisks zinātnieks. Viņš drīz ņem nelabu galu un atstāj Sesīlijai piecus miljonus dolāru. Elizabete Mosa plosās pašaizliedzīgi, cīnoties ar mīļotā varmākas mantojumu. Izsmalcinātais skaņu celiņš rada šausmu atmosfēru, turklāt, labi gribot, var atminēties arī klasisko Herberta Velsa stāstu par neredzamo cilvēku un filmu The Invisible Man (1933).
Corpus Christi
@@@@
Režisors Jans Komasa. Lomās Bartošs Beleņa, Aleksandra Koņečna
Līdz Rīgas art house kinoteātriem ir nonākusi poļu filma Corpus Christi, kas šogad bija nominēta Oskaram. Filmas pirmizrāde notika Venēcijas festivālā, kur filma piesaistīja plašu uzmanību gan ar oriģinālo stāstu, gan tā realizāciju. 20 gadu vecais Daniels (Bartošs Beleņa) izcieš sodu kolonijā, kur piedzīvo garīgu satricinājumu un pēc atbrīvošanas dara visu, lai kalpotu Dievam, ko viņš legāli nedrīkst darīt sodāmības dēļ. Filmas spēku nodrošina Bartoša Beleņas iemiesošanās tēlā. Filmas režisoru ir iedvesmojuši reāli notikumi.
Klejotāji
Režisors Matīss Kaža
Jaunā režisora Matīsa Kažas dokumentālā filma sola mūs pietuvināt viņa paaudzei – divdesmitgadniekiem, pasaules klejotājiem, sava veida nomadiem, kuri meklē sevi, savu patību, šķērsojot reālās un virtuālās robežas. Režisora pirmā publiski izrādītā dokumentālā filma Vienu biļeti, lūdzu pārliecināja ar labu stāstnieka prasmi un talantu atrast kolorītu varoni. Jācer, ka Matīsam tikpat veiksmīgi būs izdevies radīt arī savas paaudzes portretējumu, atbildot uz mūžīgo jautājumu: "Vai viegli būt jaunam?" – nu jau digitālajā laikmetā.
Virsnieks un spiegs
@@@@
Režisors Romāns Polaņskis. Lomās Žans Dižardēns, Luijs Garels u. c
Nedēļas nogalē Parīzē tika sadalītas Cēzara balvas, un godalgu par labāko režiju saņēma ceremonijā klāt neesošais klasiķis, cilvēks ar sarežģītu, traģisku mūžu un vēl sarežģītāku reputāciju Romāns Polaņskis. Par spīti skandāliem, kas satricinājuši Francijas kino vidi, Polaņska Virsnieks un spiegs ir vērā ņemams darbs. Formā šķietami klasiskajā, pat akadēmiskajā filmā režisors pēta antisemītisma ģenēzi Francijas sabiedrībā, balstoties uz XIX gs. izskaņā valsts nodevībā nepatiesi apsūdzētā un notiesātā virsnieka Alfreda Dreifusa lietu.