Monogrāfijā autore pievēršas gan digitālo tehnoloģiju pozitīvajiem aspektiem, gan izaicinājumiem un potenciālajiem riskiem, vienlaikus sniedzot vērtīgu zinātniski pamatotu informāciju, kas noderēs ikviena bērna audzināšanā un ļaus saprast bērnības fenomena īpatnības digitālajā kultūrā. Tā meklē atbildi uz jautājumiem: ko nozīmē būt bērnam digitālajā laikmetā? Kā audzināt bērnus un sagatavot tos dzīvei pieaugušo pasaulē? Kā iespējams dzīvot skaistu un jēgpilnu dzīvi, nesapinoties digitālo iespēju tīklos?
Gadsimtiem ilgi pieaugušie bijuši bērnu kultūras veidotāji un dzīves noteicēji, bet nu digitālās realitātes izaicinājumi bieži liek izjust bezspēcību un autoritātes mazināšanos. Klasiskā bērnības izpratne faktiski izzūd. Tādēļ zinātnieku interese par digitālās bērnības pētīšanu mūsdienās ir likumsakarīga – pētīt mūsdienu bērnus ir tikpat interesanti, kā atklāt jaunu, vēl nezināmu cilti un iepazīt tās kultūru: paradumus, tradīcijas, rituālus, vērtības utt.
Dr. paed. Zanda Rubene ir Latvijā labi pazīstama izglītības zinātņu profesore, Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes vadošā pētniece un prodekāne zinātnes jautājumos, LU Doktora studiju programmas Izglītības zinātnes direktore, kopš 2021. gada – Latvijas Zinātņu akadēmijas korespondētājlocekle pedagoģijā. Viņas zinātniskās intereses jau vairāk nekā desmit gadus ir saistītas ar pedagoģiskās antropoloģijas problemātiku, mediju pedagoģiju un bērnības pētījumiem, viņa piedalījusies daudzos šīm tēmām veltītos starptautiskos zinātniskos projektos un publiskās diskusijās, publicējusi zinātniskos rakstus, vadījusi promocijas darbus un lasījusi lekcijas dažādām sabiedrības grupām. Sarakstījusi monogrāfiju Kritiskā domāšana studiju procesā (LU Akadēmiskais apgāds, 2004).