Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Radoša neveiksme?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Zoja
Z
tad ko tālāk? stutēt augšā Daugavu un rādīt? Lai, tā teikt, tauta novērtē? un kas segs zaudējumus teātrim, ja pēc pāris izrādēm (brēka sacelta, pāris izrādes garantēti izpārdos) šūmēšanās noplaks? ļaut lai izrāde nomirst dabīgā nāvē? Visi laimīgi?
teodors
t
Cik var ņemties? Eihe tak pats piekrita izrādes noņemšanai (100.gr.kultūras)
var ņemties, jo
v
Eihe piekrita, ka ģenerālis bija slikts un to nevajadzētu rādit ,un tad visu pēdējā naktī pārtaisīja. 100. gr. kultūras intervijā šis fakts tika samontēts tā it kā runa būtu par pirmizrādes izrādi. Turklāt vēl smieklīgi tas, ka Saulīte runāja par ģenerāli, bet Meikšāns par pirmizrādes izrādi, kas bija pilnīgi atšķirīgas.
  • 4
  • 1
Normund, raksti par kino!
N
Domāju, ka naumanis te daudzas lietas pārspīlē-nekādi kritiķi, VIPi vai vēl kaut kādi supercilvēki nenorok izrādes, ja izrāde ir izrāde.Norok jau visādi sabiedrības "labākie" ļautiņi, kas no teātra lietām neko nesaprot, bet jaucas visur..... Teātriem, gan ieteiktu neražot izrādes tāpat vien(širpotrebam) un tomēr cienīt skatītāju, visi jau nav sliktie un neizglītotie, varam novērtēt.
NN PS
N
Lasot Naumaņa recenzijas, es ģībstu. Viņa vārdi trāpa kā zibens. Arī šoreiz. Žēl Eihes - varbūt šoiz arī nenoveicās. Nezinu, nebiju, neredzēju. Katrā ziņā novēlu režisoram radošu veiksmi jaunajos darbos.
zīle
z
varbūt var uzrakstīt kāds ,kas izrādi redzēja? Kožu pirkstos,ka nepaspēju.Šovakar pēc,,100g kultūras,, Meikšāna teiktā vēl jo vairāk.
ješka
j
Aizbildinājumi, aizbildinājumi, aizbildinājumi. Cai cik gudri izklausās. Ja jau esi skolā gāhis un galviņā prātiņš, kas ttad režisoram kavē atrisināt uzveduumu? Kā to auotrs iecerējis? Bet kad režisors ir dumjš un domā autoru uzlabot, ziepes vien sanāk. Grozies kā grigi, flops vien sanāk. Vai citādi autoram jāaizbildinās ar savu nemācēšanu? Jaiet skola? Vai jābeeidz māžošanās māksla, ko neproti? Naumani, neraudi: skatīttājs tak proiecājas par tavu neveiksmi. Vai citādi tev jāaizbildinās? Ej mājās Naumani. Varbūt rakst grāvjus mācēsi labāk?
peška
p
ješka, draugs, tu kaut ko esi sajaucis. Naumanis to izrādi netaisīja, bet Eihe. tā ka izguli šmigu
  • 3
  • 0
tas, kursh TO redzeeja
t
pirmizraadei ir veseliiga deva pashkritikas. Un ja tu esi paarliecinaats un godiigs pret savu ideju, tad jau bijusi nebijusi taa pirmizraade, taa neko nemaina. Tik cik var gliitaakas tupeles uzvilkt. Bet arii tas - pie kaajas. Un pirmo reizi nevienam nav pa speekam atcelt. (arii Tu N. TO noraktu, ja nebuutu noticis tas, kas notika)
kaskurkad
k
Nafig tāds raksts, ja kritiķis nav redzējis izrādi? Ko tas sniedz lasītajām? Kā tas piedalās teātra procesā? Kritiķa uzdevums ir noskatīties izrādi un uzrakstīt par savu pieredzi. Diena šobrīd ir pilna ar visgudriem, tukšiem tekstiem.
intrigas dēļ< kaskurkad
i
Nudie' , tas ir riktīgais tei-jāteris. Interesanti, ka slavētāji vai pēlēji var būt pat ar vieniem un tiem pašiem iniciāļiem. Tautā gan runā, ka veca mīlestība nerūsot, bet, ka tā mēdz noslīkt ūdenē(i), paturēts noslēpumā, tā ja!
  • 1
  • 0
> kaskurkad
&
Tie kritiķi, kas redzējuši neraksta, tātad jāraksta tiem, kas nav redzējuši :). Sociālos tīklos mēļo gan šo, gan to. Nedrīkst? Nevajag? Nepatīk viļņošanās par un ap? Par pirmo Daugavas iestudējumu atvēra acis Viļņā, Latvijā par to nerunāja. Noklusēja. Toreiz tādu sociālo tīklu nebija, varbūt tāpēc. Varbūt kādiem prestižam kantis rīvētu (ne tikai radītājiem, bet arī vērtētājiem)? Tā sacīt, kaut kā misējies. Par VIP izrādēm, kurš tad tās kultivē, ja ne paši teātri, fotosesijas, galdi utt... mode, tā sacīt, glamūrs. Bet par pirmizrādēm..., viena jau būs pirmā. Tas jau ir tas teātris.
  • 5
  • 2
kadkurkas
k
nafig tāds komentārs? ko tas sniedz lasītājiem?
  • 3
  • 1
jautājums
j
Apsveicu visus Lieldienās! NN ir visu ļoti korekti pateicis. Nezinu, ko tur vēl varētu piebilst. Par tām pirmizrādēm ...Nu tā ir specifiska publika, tāpēc es izvairos tādos pasākumos iemaisīties. Bet tomēr es mēģinu noskatīties kādu no pirmajām izrādēm( abonements to atļauj), jo ir nācies pārliecināties, ka pirmajās izrādēs aktieri izliekas uz skatuves vairāk-izrādei ir daudz augstāka intensitāte. Man ir nācies salīdzināt, skatoties pēc laika jau iestrādātu izrādi, ka aktieri vienkārši atstrādā rutīnu. Fiziskie ķermeņi ir uz skatuves, bet astrālie....atgriezīsies fiziskajos pēc izrādes. Bet , protams, vienmēr ir aktieri, kuri ir izņēmums. Kuri katru izrādi spēlē kā divas izrādes. ...Savu pirmo un pēdējo. Par Daugavu...Nu man Sniedze konkrēti pēc plintieces vai bargās kundzes neizskatās. Es nedomāju, ka viņai bija īpašas manevra iespējas šai konkrētajā gadījumā. Jo vēl man liekās zīmīgi, tad nevienu vārdu izrādes atcelšanas saistībā nav teicis Mārtiņš Brauns.Bet viņam mēle var būt kā žilete... Ja kas nepatiktu, tad klusu viņš nestāvētu. Bet savu mūziku, īpaši šo Saule, Pērkons, Daugava ,viņš profanācijai neatdos.... Un dziedātāji klusē, un aktieri, un komponists...Neviena aizstāvības vārda...Neviena .
jautājums
j
Sveiks! Viņš patiesi ir augšāmcēlies! Gaišus svētkus Tev, zvirbulēn !
  • 1
  • 0
jautājums
j
Komentārs
  • 0
  • 0
zvirbulēns
z
Sveiks! Vai Kristus jau augšāmcēlies? Nu, tā vai citādi, apsveicu Tevi svētkos, patiesi, no sirds! ...Neviena aizstāvības vārda...Neviena --------- Jā! :) Neviena! :) Honorāru naudiņa norāvās, un tādēļ klusums dziļš un pārmetums mēms! :) :) Mārtiņš Brauns to savu gabalu nospēlētu pat profesoram Volandam, ja vien šis būtu gatavs samaksāt, man domāt! :)
  • 1
  • 2
satori
s
vai tikai tā viņa sieva nav tikusi pie Normunda bakstīšanas. Tā visu dabūs gatavu. Dzirdēju, ka rakstot jau jaunu projektu - ILGAIS CEĻŠ KĀPĀS.
nekritiķis
n
Man šajā visā ļoti patīk kā teātra vadības, tā arī režisora attieksme. Latvijā neredzēta drosme atdzīt neveiksmi, atdzīt to publiski, un attiecīgi arī rīkoties, nevis apvainoties visiem uz visiem, vainot visu pasauli un mēģināt mēslu iesmērēt skatītājiem (ok, pēdējais gan bija). Visu cieņu un lai veicas turpmāk.
grammar nazi
g
ATZĪT!
  • 5
  • 0
Skribents007
S
Te viens precīzi pateica, ka skaļākie un pamanītākie pirmās 'Daugavas' veidotāja darbi bija tādi- politiski. Jā, kaut kas no aģitbrigādes. Ar to arī atšīrās. Varbūt vienkārši mūsdienu raudātāju un šņuks'tētāju tēātrī nav iestudētāju, kas spēj vadīt vai vismaz aicināt? Ja domājam-kas varētu, tad skatieties iestudētos darbus.Tie, kas tālāk par pseidofilozofisku ļurināšanu nav tikuši, nederēs. Pieminētiais, ka Eihe iesitis roku pie modernājām latviešu lugām, nebūs rādītājs, jo modernās lugas ir šņukstētāju un cietēju lugas. Ja tādu veido repertuāru, aktieri un režisori vairs neprot un nespēj līdzi saukt, aicināt.Es pat nesaku- cīņā saukt. Tikai- līdzi ciest, nobirdināt kādu asariņu. Tas nepārsteidz, jo atcerieties tos "radošo" dusmu izvirdumus, kad gribēja kaut ko uz gaišāku nākotni un cerību aicinošu kino un arī teātrī.
gajputns
g
dramatizējumi mums ir diezgan pierasta lieta... http://tekstiteatrim.wordpress.com/2012/05/27/repertuars/
  • 1
  • 0
Man domāt
M
tomēr par absolūti oriģināliem latviešu dramaturģijas jaundarbiem jau tos arī nevar uzskatīt, ņemot vērā, ka tā centrālā dramatiskā ass, dramatiskais konflikts, tēlu sistēma utt., tomēr ir ņemti jau gatavi no cita latviešu autora darba.
  • 2
  • 0
>Man domāt
&
Klasiķu dprozas dramatizēkumi,kas radīti pēdējos gados ir šī modernā dramaturģija. Nevajag domāt, ka Blaumaņa vai citu darbu pārstrādātāji ļoti skatās lai viss būtu oriģinālautora garā un burtā.
  • 1
  • 0
Man domāt
M
Vai Jūs nevarētu nosaukt kaut vienu "modernāko latviešu lugu", ko būtu iestudējis Eihe, pie viena "iesitot roku"? Gunāra Priedes luga "ZIlā" nu nekādi nepiederēs pie modernākajām latviešu lugām. Turkāt no Eihes biogrāfijas vairāk kā skaidri redzams, ka, iestudējot latviešu autorus, viņš pamatā koncentrējies uz latviešu klasiku, turklāt nevis uz lugām, bet gan tieši uz latviešu klasikas prozas darbu dramatizējumiem, piemēri - Rūdolfa Blaumaņa novele "Nāves ēnā", Jāņa Poruka "Kauja pie Knipskas", Sudrabu Edžus "Dullais Dauka". Kur te kaut viena latviešu modernākā luga - nezinu.
  • 6
  • 0
dukurs
d
izklausās ,ka LKA profesore pēc izrādes nemaz nav samulsusi. Nesanāca izrādi noskatīties,tāpēc paļaušos uz V.Čakari un P.Bruku.
nu
n
jā, bet kur palikusi jātaļniece??Mums viņas trūkst.
  • 2
  • 1
dukurs
d
ir jau arī teātra zinātnieces Valdas Čakares neliela recenzija kroders.lv: Šodienas versijai, kuru veidojis Mārtiņš Eihe, Raini apvienojot ar fragmentiem no Kārļa Skalbes „Kā es braucu Ziemeļmeitas lūkoties”, ir lakoniska koncertuzveduma forma un brehtiski moralizējošs vēstījums. Scenogrāfs Kristiāns Brekte skatuves telpu sadalījis trīs līmeņos – zemākajā līmenī pie galda sēž patērētāju sabiedrība – ēd, dzer, pīpē, vienvārdsakot, patērē. Augstākajā – zem šņorbēniņiem uz tilta atrodas no dzīves prozas šķirtā mākslas pasaule – koris „Sōla”, kas, komponistam Mārtiņam Braunam atskaņojot instrumentālo pavadījumu, izdzied tautas likteni. Tikmēr skatuves dibenplānā uz ekrāna projicējas 1918.-1920. gada brīvības cīņu skati, kuriem pāri slīd kritušo cīnītāju vārdi un, ceļoties augšup, „pazūd” korī. No atmiņas telpas pārceļas uz mākslas telpu. Bet izrādes fināls ne bez didaktikas pasludina spriedumu mūsdienu Latvijas sabiedrībai. Kad Aigara Apiņa atveidotais Ziemeļmeitas meklētājs protesta uzplūdā izjauc patērētāju dzīres un tie, saniknojušies, nogalina viņu, ekrāns ar kauju skatiem paceļas uz augšu, atklājot miglas vālus, no kuriem iznirst pagātnes tēli, lai pārmetoši noraudzītos uz posta ainavu. Nu ko, esam jau esam vainīgi.
smiļģa gars
s
Vispār jau tā "leģendārā" Valmieras izrāde bija tipisks politiskās aģitācijas teātris, turklāt Maculēvičs vienmēr kā jau labs konjunktūrists juta, ko gaida publika - te viņam Romeo un Džuljetā ekspluatēja krievu-latviešu konfliktu, bet Daugavā - tautas alkas pēc brīvības. No mākslas tajās izrādēs bija visai maz un ja tādas pliki deklaratīvas izrādes šodien iestudētu, tad Radzobe, kas Maculēviču cēla debesīs, to pirmā nosauktu par primitīvu manipulēšanu.
Iespējams
I
Bet savā laikā un vietā tā bija savā laikā un vietā. Man, piemēram, V. Maculēvičs ir un paliek spilgta parādība Latvijas teātra režijā vienas izrādes - "Sirano de Beržeraks" dēļ. Arī ar M. Brauna mūziku un satriecošu Voldemāru Karpaču titullomā. Viņš jau arī "Daugavā" bija Spēlmanītis.
  • 6
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Modes muzeja jaunā izstāde Auksti

Izstāde veltīta rudens un ziemas sezonas apģērbiem un aksesuāriem un aicina iepazīt virsdrēbju vēsturi, kā arī aizdomāties par klimata saikni ar apģērbu, ko valkājam.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja