Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Reklāmas jautājums ir jāskata pēc būtības, nevis personīgām attieksmēm pret biznesu

Turpinoties diskusijām Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā par reklāmas ierobežojumiem, nepamet sajūta, ka līdzīgi, kā izmaiņas, ko pieņēma 2018. gadā, arī šīs ir vērstas nevis uz patērētājiem un reklāmas jomas sakārtošanu, bet gan ar mērķi samazināt konkrēta biznesa iespējas runāt ar saviem klientiem.

A/a 4finance un Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācija (LAFPA) atbalsta reklāmas jautājuma sakārtošanu. Tomēr mēs uzskatām, ka tas ir jāskata pēc būtības, turklāt izmaiņas ir jānosaka attiecībā pret visiem kreditēšanas pakalpojumu sniedzējiem. Pretējā gadījumā rodas sajūta, ka tie patērētāji, kuri izmanto nebanku patēriņa kredītus, ir sliktāki un vairāk ierobežojami, nekā tie, kuri izmanto banku kredītus. Es ļoti ceru, ka tas nav vēstījums, ko ir vēlme nodot lielai daļai cilvēku, kuri Latvijas ekonomikā piedalās ar savu pienesumu. Kuriem turklāt ir tiesības pašiem izvēlēties gan saturu, ko viņi patērē, gan arī finanšu pakalpojumus, kas atbilst viņu vajadzībām un iespējām.

Nozares regulējumam nav jāaizliedz vienai kreditēšanas tirgus daļai runāt ar saviem klientiem, bet gan visam tirgum jānosaka konkrēti spēles noteikumi un principi, pēc kādiem vadīties reklāmu izstrādē. Mēs esam par to, ka lēmumi tiek pieņemti, izvērtējot ietekmi uz patērētājiem, reklāmas tirgu un uzņēmumiem, kas ir pilntiesīgi korporatīvie sabiedrības locekļi.

Ikvienam uzņēmumam būtu jābūt tiesībām runāt ar saviem klientiem un skaidrot savus pakalpojumus, turklāt darīt to apstākļos, kas nav konkurenci ierobežojoši. Neinformēts kredītņēmējs ir pakļauts lielākam riskam aizņemties bezatbildīgi vai arī izvēlēties dārgāku pakalpojumu, ja valsts par vienu pakalpojumu ļauj informēt, bet par otru nē. Tāpat pieņemtajām normām ir jābūt skaidrām un starpdisciplinārām, lai izvairītos no situācijas, kad nozares uzraugs var piemērot sodus, balstoties uz plaši interpretējamām normām, savukārt uzņēmums, balstoties uz tik pat plaši interpretējamām normām, tās pārkāpt.

Ja likumdevējs uzskata, ka ir jāierobežo produkta reklāma, tad tas ir jāattiecina uz visiem dalībniekiem, un šā brīža pamatojumi par nepieciešamību ļaut reklamēt hipotekāros un studiju kredītus, bet neļaut reklamēt patēriņa kredītus, neiztur nekādu kritiku.

Tā vietā lēmumu pieņēmējiem, uzraugiem, reklāmas tirgus ekspertiem un nozarei ir kopīgi jāizstrādā skaidri un stingri reklāmu saturiskie nosacījumi, atstājot iespēju uzņēmumiem savus klientus informēt par produktiem un veicināt atbildīgas kreditēšanas un kredītņemšanas praksi Latvijā. Kas nebanku sektorā, ņemot vērā nozares uzrauga un pašas nozares datus, gadu no gada uzrāda arvien augstāku kvalitātes līmeni un strauji tuvojas banku rādītājiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Neizbēgamās ārkārtas vēlēšanas

Mēneša sākumā, 6. novembrī, Vācijā ar notikumam atbilstīgu skandālu izjuka valdošā jeb luksofora koalīcija, un tagad valsti ar ļoti augstu ticamības pakāpi gaida pirmstermiņa vēlēšanas.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē