Tikko noslēgušās Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas, un jau šobrīd ir skaidrs, ka valdošajā koalīcijā paredzamas būtiskas izmaiņas. Kā, jūsuprāt, tas varētu ietekmēt Satiksmes departamenta (SD) darbu?
Publiski jau izskanējuši vairāki pārmetumi SD. Lai gan jaunie deputāti vēl nav sākuši darbu, jau tiek prasīts viņu viedoklis, arī par SD darbu, un šajās atbildēs es sadzirdēju pārmetumus arī mūsu struktūrvienībai, un pārsvarā tie ir balstīti uz Valsts kontroles pagājušā gada revīzijas atzinumu par SD darbību. Taču šobrīd, paskatoties statistiskas datus, ir redzami ievērojami uzlabojumi SD darbā. Esam spējuši sākt ļoti daudzus iepirkumus – šī gada trijos ceturkšņos esam noorganizējuši vairāk iepirkumu un noslēguši vairāk līgumu, nekā tas ik gadu tika paveikts iepriekšējos vairākos gados.
Šogad arī tiek īstenota seguma atjaunošana Čaka, Bruņinieku, Sporta ielā. Tāpat tika pabeigta seguma atjaunošana Krasta ielā, kur finišam tuvojas veloceliņa izbūve, tostarp arī turpinot šā veloceliņa savienošanu ar Daugavas promenādes veloceliņu. Šogad vēl tiks nomainīts segums Salu tilta pievedceļos. Šie ir tikai daži no daudzajiem darbiem, kurus Rīgā patlaban organizē SD. Bet pats galvenais veikums, kas noticis manā vadīšanas laikā, – esam atjaunojuši stratēģisko plānošanu – veicamos darbus mēs šobrīd plānojam jau vismaz trīs līdz piecus gadus uz priekšu.
Taču es, protams, rēķinos, ka jaunais domes sasaukums mūsu darbībai veltīs pastiprinātu uzmanību, īpaši zinot, ka SD atbildības joma ir kā uz delnas – mūsu labi paveiktais vai arī kādi trūkumi uzreiz visiem ir redzami.
Vai jūsu pieminētajos pārmetumos SD sajūtat sev personīgu adresētu kritiku par problēmām satiksmes jomā Rīgā? Un vai šie pārmetumi jums liek domāt, ka jaunā vara varētu vēlēties atbrīvot jūs no SD vadības?
Līdz šim no politiķiem šīs kritikas kontekstā nebiju sadzirdējis pieminam konkrēti manu uzvārdu, bet biju dzirdējis medijus minam manu vārdu politiķiem uzdotajos jautājumos. Kritika visbiežāk tiek izteikta svešas bezdarbības dēļ. Es jūtos pilnīgi drošs par sava darba kvalitāti – es zinu, ko daru, man ir plāns, idejas un vēlme uzlabot satiksmes infrastruktūru pilsētā, ka arī SD komunikāciju ar sabiedrību, partneriem un vadību. Protams, mēs nevaram atraut kapteiņa tēlu no kuģa tēla – tāpēc, atbildot uz jūsu jautājumu, vai pārmetumus uztveru kā sev personiski adresētus, – noteikti šāds scenārijs varētu īstenoties noteiktās situācijās. Taču man ir pietiekami daudz argumentu, lai pierādītu savu un visa SD profesionalitāti un darba kvalitāti. Turklāt es arī ceru, ka līdz ar jauno domes sasaukumu mainīsies tradīcijas, kad, pie varas nokļūstot citiem politiķiem, netiek vērtēta pakļautībā esošo darbinieku profesionalitāte un paveiktais, bet cilvēkus vienkārši atlaiž, jo tie strādājuši citas politiskās varas pakļautībā. Redzot jaunā sasaukuma potenciālās personālijas, esmu optimistiski noskaņots, ka jaunā vara cilvēkus vērtēs, analizējot profesionalitāti un darba rezultātus.
Pieminējāt remontdarbus Čaka ielā. Publiskajā telpā ik pa laikam dzird kritiku par tur notiekošajiem remontdarbiem visas diennakts garumā un to radītajām neērtībām, arī par to, ka darbus sākāt tikai jūlijā. Kāda tur ir situācija – darbi norit pēc plāna, vai tomēr kavējaties?
Jau uzreiz varu norādīt, ka visi darbi notiek atbilstoši plānam – mēs ļoti strikti sekojam grafika ievērošanai, un ir paredzēts, ka darbi tiks pabeigti līdz 18. novembrim. Ja arī izpildītājam ir nepieciešams termiņa pagarinājums kādiem konkrētiem darbiem, mēs rūpīgi šo lūgumu izvērtējam. Taču, ja pagarinājumu atļaujam, tik un tā šī nianse nedrīkst ietekmēt kopējo laika grafiku. Taču svarīgi saprast, ka mūsu jomā darbus nav iespējams realizēt, nevienu netraucējot un neradot neērtības. Mūsu organizētie būvobjekti pārsvarā ir vietās, kur ir aktīva cilvēku, velosipēdu un automašīnu plūsma. Katru dienu mēs esam visu acu priekšā, un šie darbi nenotiek dažu dienu laikā. Runājot par darbu sākšanu "tikai" jūlijā – jebkurš ar būvniecību saistīts process no sākuma līdz pabeigšanai ir ļoti laikietilpīgs. Jau sākot no iepirkuma procedūras visiem posmiem – tostarp projektēšanai un būvniecībai – un beidzot ar pašu būvniecības procesu.
Visu interviju lasiet avīzes Diena piektdienas, 18. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!