Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona
Vai pēc peļņas tiešām jāraujas tik ļoti pret klientiem necienīgā veidā?

Mūs burtiski iekodē

Kolēģis Guntars Gūte nupat Twitter ierakstīja domu, kas jau ilgāku laiku šķita plašākas uzmanības vērta un tagad – svētku gaidās – īpaši aktuāla. Proti, runa ir par tirgotāju un dažādu pakalpojumu sniedzēju atbildību sabiedrības priekšā, reklamējot pārmērīgu ēšanu, mudinot atļauties nesamērīgi lielus izdevumus tuvinieku un paziņu apdāvināšanai, pat aizņemoties naudu, lai visas šādas izmaksas nosegtu.

Guntars pievērsis uzmanību bērnu multfilmu kanālā pārraidītajām lielveikalu Maxima reklāmām, kurās, kā viņš raksta, uzmācīgi norādīts, ka "svētkos ir jāizēdas, respektīvi, neveselīgi jāpārēdas". Man tikpat kaitinošas šķita saturiski līdzīgas Rimi veikalu reklāmas pirms kāda pusgada – tur galvenais vēstījums bija, ka jāgatavojas skolai, tāpēc... "kilograms cūkgaļas tagad maksā...". Tiesa, neatpaliek arī farmācijas bizness, aktīvi reklamējot "brīnumtabletītes", kas šķietami viegli ļaus tikt galā ar lielāku daudzumu ēdiena, tostarp neveselīga (tātad signāls – pārēdieties droši), un ātro kredītu dalītāji, kas mudina "kārtīgi nosvinēt". Tagad farmācija iet vēl tālāk, reklamējot uztura bagātinātājus kā lielisku dāvanu... Tātad vispirms, neievērojot mēru, svinam un nodarām sev pāri, tad izsaiņojam tuvinieku/draugu sarūpētos uztura bagātinātājus un visu vēršam par labu? Un tad jau pavisam loģiski paņemt arī kādu ļoti "draudzīgu kredītu", lai tiktu galā ar visiem šiem tēriņiem? Uz to musinošas reklāmas pirms svētkiem uzņem tādus apgriezienus, ka apjoma ziņā krietni pārmāc visu citu pārraidīto saturu.

Mūs burtiski iekodē: pērc, lieto, tērē!

Skaidrs, ka tirgotāji un finanšu pakalpojumu sniedzēji ir tendēti gūt peļņu, bet vai pēc tās tiešām jāraujas tik ļoti pret saviem klientiem necienīgā veidā? Un kur tad tā sociālā atbildība, ko tie paši uzņēmumi mēdz izcelt, sevi slavinādami?

Vai šī tēma nav par daudz dramatizēta? Spriediet paši – saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes jau pirms pāris gadiem apkopotu informāciju Latvijā no aptaukošanās cieš teju 40% vīriešu un nedaudz vairāk kā 30% sieviešu, turklāt vīriešiem liekā svara problēmas parādās jau pēc 30 gadu vecuma, bet sievietēm – pēc 40 gadu vecuma. Tāpat ik pa laikam izskan informācija par ātro kredītu lielo parādnieku skaitu. Vai pie tā vainojamas tikai konkrētās personas, jo nav bijušas savā garā tik stipras, lai pretotos daudzajiem jo daudzajiem kārdinošajiem vilinājumiem? Ko tas līdz, ka ik pa brīdim mēs aktualizējam dietologu ieteikumus pievērst uzmanību tam, cik daudz un ko ēdam, kā arī ir brīdinājumi par atbildīgu aizņemšanos, ja to pārmāc ar masīvām "Jums tas jānobauda!" un "Ķeriet atlaides!" reklāmām?!

Top komentāri

rr
r
Tāpēc tiešraidē neko neskatos. Ierakstu, skatos un tinu pāri reklāmām. Tik daudz laika ietaupās!
Arvis
A
Ja pašam indivīdam nav smadzenēs pietiekoši daudz pelēkās masas, lai izvērtētu savas finansiālās iespējas, tad nevajag vainot uzņēmumus sava pamatuzdevuma veikšanā - preču/pakalpojumu izplatīšanā. Kā saka - būs aitas, būs cirpēji. Nemainoties pašu cilvēku uzskatiem un vērtībām par to, kas svētkos ir galvenais, nebūs iemesls uzņēmējiem un ražotājiem izplatīt savus piedāvājumus, jo par to taču ir samaksāts.
f
f
Iekodēt var tikai muļķus.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē