Tiekoties tāda paša nosaukuma kafejnīcā Mierā ielā, Ancis jau ir ceļa jūtīs – viņš dosies uz Tallinas kafijas festivālu. Visā pasaulē līdzīgos festivālos satiekas šīs nozares profesionāļi un tā saucamie baristas jeb kafijas bārmeņi, lai demonstrētu savu meistarību.
Ar uzņēmumu, kura pievienotā vērtība, bet patiesībā pamatu pamats ir kafijas grauzdētava, Romanovska komanda dažu gadu laikā spējusi izveidot sava zīmola atpazīstamību pasaules mērogā. Ik gadu uzņēmums kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās Apvienotajos Arābu Emirātos rīkotajā izstādē Gulfood Dubaijā. Tā ir viena no pasaules pieprasītākajām izstādēm eksporta tirgus iespēju apgūšanai un paplašināšanai austrumu reģionos. Sociālajos tīklos var vērot, cik atraktīvi Rocket Bean Roastery komanda sevi pasniedz Latvijas nacionālajā stendā.
Smalkas atraktivitātes deva atvēlēta arī Miera ielas kafejnīcas Rocket Bean Roastery apmeklētājam – te var ieņemt vietu pie speciālas letes, pavērot smalko kafijas pagatavošanas rituālu, tā nianses uzzināt sarunā ar baristu un aiz stikla sienas noraudzīties kafijas grauzdēšanas procesā. Ja vizīti piesaka laikus, iespējama arī neliela ekskursija, paverot durvis uz grauzdētavu, ieelpojot vēl neapstrādātu, svaigu kafijas pupiņu smaržu, kas nākušas no pasaules labākajām, tajā skaitā bioloģiskajām, kafijas plantācijām Nikaragvā, Hondurasā, Kenijā, kafijas dzimtenē Etiopijā, Gvatemalā, Brazīlijā. Uzņēmums rīko arī meistarklases un seminārus, savas profesionālās iemaņas palīdzot iepazīt arī citiem augstākās raudzes ēdināšanas servisa pārstāvjiem. Var teikt, Rocket Bean Roastery pavēris durvis uz jaunu, Latvijā vēl ne tik pazīstamu nišu, kas saistās ar kafijas pagatavošanu un baudīšanu, tā paceļot šīs industrijas latiņu.
No pamatiem līdz "jumtam"
Par Rocket Bean Roastery idejas pirmsākumiem var uzskatīt laiku ap 2007. gadu, kad cita uzņēmuma komandas sastāvā Ancis Romanovskis un viņa kolēģi nodarbojušies ar kafijas pagatavošanas iekārtu un servisa biznesu, apkalpojot viesnīcas, bārus, restorānus un ofisus. "Tur uzkrājām pieredzi tieši šajā kafijas nozares nišā. Tajā laikā Latvijā laba kafija bija jāmeklē kā ar lupu. Piedāvājumā visas kafijas bija tumši grauzdētas, kafijas pagatavošanas zināšanas bārmeņiem – arhaiskas. Mūsu mērķis savukārt bija strādāt augstākajā līmenī – to redzējām, ceļojot uz ārzemēm, kur kafijas baudīšanai ir izkoptas tradīcijas un kur kafiju krūzītēs var dzert arī uz ielas. Latvijā nekā tāda tad vēl nebija. Tā ar domubiedriem sanācām kopā un izvirzījām mērķi: radīt cita līmeņa uzņēmumu, konkurēt tieši ar kvalitāti – no pamatiem līdz "jumtam"," atceras Romanovskis.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 2. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
oskars
Latvijā kafijas baudīšanas kultūra