Tele2 kopumā ir pārkvalificējis aptuveni 150 darbiniekus, nodrošinot viņus ar visu nepieciešamo, lai varētu veikt darbu attālināti.
“Pašreizēja situācija prasa nestandarta risinājumus, lai veiksmīgi pārdzīvotu šo laiku. Turklāt ir svarīgi jaunajiem apstākļiem pielāgoties maksimāli ātri – tas attiecas gan uz darba devēju, gan darba ņēmēju,” atzīst Tele2 personāla vadītāja Aija Bite-Ozere. “Šāda pārkvalifikācija ir ieguvums visiem, jo uzņēmums var novirzīt darbiniekus palīdzēt tām funkcijām, kurām ir nepieciešams vislielākais atbalsts, piemēram, klientu apkalpošanai pa tālruni. Savukārt darbinieki var izmantot savas esošās zināšanas un prasmes, lai veiksmīgi turpinātu strādāt citā pozīcijā.”
Uzņēmumā atzīst, ka biroja darbs attālinātā režīmā tika pārcelts faktiski vienas dienas laikā, bet klientu centru speciālistu pārkvalifikācija prasīja aptuveni vienu līdz divas nedēļas, ieskaitot apmācības un atbilstoša tehniskā nodrošinājuma pielāgošanu. Tas prasīja lielu cilvēkresursu ieguldījumu no uzņēmuma puses, jo bija nepieciešama dažādu funkciju sadarbība, kā arī papildu finansiālos ieguldījumus, lai digitalizētu atsevišķus procesus.
“Kā rāda mūsu pieredze, pārkvalifikācija ir labs risinājums, kā saglabāt augstā līmenī to darbinieku iesaisti, kuriem ārkārtas situācijas dēļ ir dīkstāve vai mazāka slodze. Protams, ir jāņem vērā, ka pārkvalifikāciju ir daudz vieglāk veikt, ja funkcijas ir līdzīgas un nav nepieciešams ļoti specifiskas iemaņas,” saka Bite-Ozere.
Jāatgādina, ka Tele2 bija viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas paziņoja par centru īslaicīgu slēgšanu un pāreju uz darbu attālināti līdz ar valsts ārkārtējās situācijas izsludināšanu valstī.
Tele2 šobrīd strādā 340 darbinieki.