Darbus Rīgas ielās veic Ceļu būvniecības savienība Igate, A.C.B., Roadeks, Binders un Ceļu pārvalde. Būvnieku pārstāvji gan norādīja, ka darbus aizkavē sliktie laikapstākļi, jo ir darbi, kurus lietus laikā nav iespējams veikt. N. Ušakovs arī norādīja, ka šajā situācijā nav vainojami būvnieki, bet departaments. «Būvlaukums ir būvlaukums. Šobrīd ir palikušas kādas trīs nedēļas līdz termiņam. Ar kaut kādām neērtībām vienmēr ir jāsamierinās. Es nedomāju, ka ar darbu organizāciju ir darīts kaut kas nepareizi, jo, lai uztaisītu kaut ko jaunu, ir jānojauc vecais,» ceļu būves kompānijas A.C.B. valdes priekšsēdētāju Valdi Lejnieku citē LETA. Savukārt N. Ušakovs izteicās, ka gadījumā, ja būs jāizvēlas starp termiņu un kvalitāti, priekšroka tiks dota kvalitātei un termiņš pagarināts par dažām dienām.
«Par šiem darbiem mēs vēl neesam maksājuši. Un maksāsim tikai tad, kad nepaliks nekādu jautājumu par darba kvalitāti. Tāpēc, ja remontdarbu laikā redzat kaut kādas nianses, kas rada jums jautājumus, - tūdaļ ziņojiet man tepat sociālajos tīklos. Jā, par kļūdu labojumu neviens būvniekiem papildus nemaksās. Katru reizi, kad viņi kaut ko pārtaisa, - viņi to dara par saviem līdzekļiem,» savā kontā sociālajā tīklā Facebook raksta N. Ušakovs.
Darbu sarakstā, ko vakar publiskoja Rīgas dome, redzams, ka lielākajā daļā ielu posmu brauktuves izdosies pabeigt līdz augusta beigām, kā iepriekš tika solīts, savukārt ietvju pabeigšanas termiņi diezgan daudzos posmos ir pārbīdījušies. Līdz 31. augustam paredzēts novērst defektus daudz apsmietajā Krišjāņa Barona ielā, kur uz vairākām ietvēm vērīgs gājējs pamanīs, ka daļa nelielo bruģakmeņu jau ir apdrupuši. Ielas remonta ģenerāluzņēmēja SIA Binders pārstāve Vita Noriņa Dienai apliecināja, ka būvnieks ir devis garantiju pasūtītājam, tas nozīmē, ka defektus novērsīs par saviem līdzekļiem. Viņa arī pastāstīja, ka uzņēmums veic neplānotas materiālu laboratoriskās pārbaudes. Taču, kā atrisināt situāciju ar materiālu ražotājiem, esot uzņēmuma iekšējā lieta. Lielāko daļu ietvju Barona ielā klāj Ceļu pārvalde, kura dažos braucamās daļas posmos strādāja kā Bindera apakšuzņēmējs, tāpēc dažkārt cilvēkiem no malas ir grūti nošķirt, kurš uzņēmums par ko atbild.
Pirms Barona ielas pieņemšanas vēl tiks pārbaudītas apakšzemes komunikācijas, konkrēti - Latvijas Radio un televīzijas centra kabeļi, taču šīs darbības notiks ar beztranšeju metodi, apliecināja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.
Vēl vakar N. Ušakovs arī paziņoja, ka komunikāciju turētāji, kuri veiks komunikāciju maiņu vai remontus Rīgā, pēc darbu pabeigšanas vairs nevarēs izlīdzēties ar ielāpu likšanu. Rīgas dome plāno veikt normatīvo aktu grozījumus, kas paredzēs, ka nākotnē komunikāciju turētājiem, piemēram, Lattelecom, Latvenergo vai Latvijas gāzei, pēc savu darbu pabeigšanas Rīgas ielās būs pienākums par saviem līdzekļiem atjaunot asfalta segumu no borta akmens līdz ielas vidum. A/s Sadales tīkls pārstāve Renāte Meļķe aģentūrai LETA norādījusi, ka uzņēmums jau tagad paralēli ielu rekonstrukcijas darbiem gulda rezerves caurules elektrotīkla izbūvei. Taču, ja normatīvie akti tiks grozīti, tas atstās iespaidu uz Sadales tīkla investīciju budžetu.