Šovasar Valmieras pašvaldība iegādājusies elektrovelosipēdu. Domes darbinieki to izmanto, pārbaudot būvobjektus, ainavu arhitekti dodas novērtēt, kā tiek apkoptas puķudobes, vai vienkārši pārvietojas no vienas pašvaldības iestādes uz otru. Ar elektrovelosipēdu ik nedēļu nobrauc 70-90 kilometru, to uzlādē reizi nedēļā. Vakar ar to pārvietojās būvinženieris Kaspars Kalniņš, kurš norāda, ka, braucot ar šādu transportlīdzekli, pašvaldība ietaupa uz degvielas rēķina, jo 100 kilometru izmaksā 10 santīmu, ar to var ātrāk pabraukt, viegli tikt kalnā augšā, tas uzlabo arī darbinieku veselību. Vienīgais trūkums ir tā svars. Iespējams, pašvaldība nākotnē iegādāsies vēl kādus elektrovelosipēdus, pastāstīja Valmieras pilsētas domes pārstāve Kristīne Melece, jo braucamais ir tik pieprasīts, ka jau veidojas rinda un tas ir jārezervē. Pašvaldība to iegādājās par 777 latiem. Savukārt elektroauto iegādi, ņemot vērā to dārdzību, dome varētu apsvērt tikai tad, ja būtu pieejama atbalsta programma. Diena jau rakstīja, ka astoņus elektroauto nomā Rīgas satiksme.
Šajā jomā valstī nopietni darbojas vairāki uzņēmumi, piemēram, elektroauto izstrādā SIA eO, autobusus ražo Amo Plant, bet elektrovelosipēdus - Blue Shock Bike, savukārt Rīgas Elektromašīnbūves rūpnīcā top vilcieni, un vēl vairāki ražotāji piedāvā dažādas elektroauto iekārtas, kā tas ir minēts attīstības plānā. Atsevišķu privātpersonu īpašumā ir elektropiedziņas automašīnas un citi transportlīdzekļi. K. Kalniņš neizslēdz, ka reiz arī viņš pats būs šāda braucamā īpašnieks, jo, viņaprāt, «tā ir nākotne».
Ar izstrādātā Elektromobilitātes attīstības plāna pašreizējo versiju var iepazīties Satiksmes ministrijas mājaslapas sadaļā Sabiedrības līdzdalība. Pašlaik tas ir pieejams publiskai apspriešanai. Kad iesūtītie priekšlikumi tiks apkopoti, to virzīs izskatīšanai valdībā, pastāstīja Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns.
Šī plāna īstenošanai tiks veidota īpaša Latvijas Elektromobilitātes vadības un koordinācijas institūcija. Tās uzdevums būs sagatavot priekšlikumus atbalsta programmām, piemēram, paredzēts, ka tiks veicināta elektromobiļu iegāde, kas varētu izmaksāt 2,3 miljonus latu. Šai institūcijai vajadzēs arī nodrošināt, lai valstī izveidotu uzlādes infrastruktūru, tā rezultātā ar elektroauto varēs brīvi pārvietoties. Nepieciešamo investīciju apjoms ir 5,9 miljoni latu. Tāpat paredzēts izstrādāt tehniskos standartus šajā jomā, kā arī īstenot sabiedrības informēšanu. Plānots veidot īpašu elektromobilitātei veltītu mājaslapu. Turklāt iecerēts atbalstīt zinātni un inovatīvu produktu izstrādi. Plānā uzsvērts, ka tā īstenošanas rezultātā tiks veicināta valsts energoneatkarība, palielināta uzņēmumu konkurētspēja un mazināts piesārņojums.