Personiskas attieksmes saglabāšanu pret katru klientu par galveno lielu uzņēmumu izaicinājumu atzīst arī Ģirts Bērziņš, Swedbank Privātpersonu apkalpošanas pārvaldes vadītājs. Tā esot galvenā veiksmes atslēga privātpersonu biznesā - apjoma efektivitātes apvienošana ar individuālu risinājumu katram klientam.
«Swedbank personalizētu biznesu ir veidojusi jau kopš darbības paša sākuma,» pārliecināts Ģ. Bērziņš. To apliecinot fakts, ka par lielāko banku tā kļuvusi, nevis iegādājoties vietējo krājkasi vai kādu banku ar jau esošu klientu bāzi, bet gan piesaistot katru klientu praktiski no jauna. Personalizētā biznesa pieeja uzņēmumā tiek realizēta vairākos veidos.
Vienkāršākais no tiem esot ikdienas lietas - sākot no apsveikumiem klientiem nozīmīgos svētkos un beidzot ar visdažādākajiem atgādinājumiem par finanšu pakalpojumu derīguma termiņa beigām un to automātiskai pagarināšanai. Ir arī risinājumi, kas savukārt saistīti ar klientu apkalpošanu, katrai patērētāju grupai piedāvājot dažādus pakalpojumus, kā arī platformu, kurā gūt noteiktas finanšu zināšanas.
Piemēri esot arī jauniešu portāls open.lv un drukāts izdevums senioriem. Kā būtisku personalizācijas iespēju bankas pārstāvis min arī internetbanku, kur katrs bankas klients var izveidot ērtu maksājumu kārtību un izmantot privātu budžeta plānošanas sistēmu. Visaugstākais personalizācijas līmenis esot privātās konsultācijas.
«Savā ziņā personiskā pieeja klientiem var traucēt īstām attiecībām. Ja mana banka labāk atceras par manu dzimšanas dienu un citiem svarīgiem dzīves notikumiem nekā mana dzīvesbiedrene, kaut kas nav lāgā,» potenciālo risku norāda psihoterapeits Ansis Jurģis Stabingis.
Vērtējot personalizācijas procesus uzņēmējdarbībā, A. J. Stabingis uzsver, ka dažas pārmaiņas jau iezīmējušās - pirms vairākiem gadiem tikpat kā izzuda Ziemassvētku apsveikuma kartīšu sūtīšanas tradīcija no cilvēka cilvēkam. Šobrīd tās sūtot vairs tikai uzņēmumi.