«Modē ir latviskais vai tā sauktais vintage stils, taču patiesībā uzņēmumi, kas izmanto pasākumu rīkošanas aģentūru pakalpojumus, tā īpaši neko nepieprasa, viņi paļaujas uz piedāvājumu,» raksturojot pasākumu noformēšanas tendences kopumā, atzīst prezentreklāmas un pasākumu organizēšanas aģentūras SIA Attach komunikāciju vadītāja Maija Bērtiņa.
Pasūtītājam parasti tiek piedāvātas divas trīs korporatīvā pasākuma norises idejas dažādos stilos, ar dažāda veida dekorācijām un aktivitātēm. M. Bērtiņa stāsta, ka organizējuši balles, kuros gan kā priekšnesums, gan kā viens no vizuālajiem risinājumiem ir lāzeršovs, LED apgaismojums, ar kuru var būtiski mainīt telpas vizuālo iespaidu. Cenas šādiem tehniskiem papildelementiem atšķiras atkarībā no telpas izmēriem un izmantotās tehnikas specifikas. Teiksim, mazam pasākumam 200 kvadrātmetros 50 cilvēkiem tas izmaksās no vairākiem simtiem līdz tūkstotim eiro, savukārt pasākuma izgaismošanai Ķīpsalas hallē jāparedz līdz 10 000 eiro. «Jārēķinās, ka pasākums nenotiek tikai uz skatuves, bet arī koridoros, arī radošajās darbnīcās, ja tādas paredzētas, un jāizgaismo ir katrs stūrītis,» piebilst M. Bērtiņa.
Lielākā daļa uzņēmumu korporatīvajās ballītēs vēlas video vai foto projekcijas, filmētus klipus, kur, piemēram, telpā zvaigžņotas nakts noskaņas radīšanai kā papildelements ir krītošas zvaigznes. Uz galdiņiem tad tiek pieskaņoti sīkāki dekoratīvi elementi - zvaigznītes, atbilstošas salvetes, sveces, svečturi, spoguļstikli, citkārt arī auduma karodziņi.
Attach idejas ģenerē paši un, ja rodas nepieciešamība, sadarbojas arī ar telpu dekorāciju nomām, lai gan pašiem ir sava noliktava ar tā sauktajiem bāzes elementiem. Katrā jaunā pasākumā aģentūras darbinieki gan cenšas detaļas un rekvizītus neatkārtot, lai tam piešķirtu neatkārtojama, speciāli šim konkrētajam uzņēmumam radīta pakalpojuma sajūtu.
Florista pakalpojumus izmanto gandrīz vienmēr. «Viss ir atkarīgs no pasākuma koncepcijas, tomēr 90% gadījumu telpas cenšamies rotāt ar ziediem neatkarīgi no gadalaika,» stāsta M. Bērtiņa.
Arī sveces esot neatņemama dekorācija, tomēr, kā atzīst Attach pārstāve, daudzviet telpās tās nedrīkst aizdedzināt drošības apsvērumu dēļ. «Ar katru gadu telpu izīrētāji kļūst aizvien piesardzīgāki. Piemēram, Dzelzceļa muzejā sveces dedzināt drīkst, taču nedrīkst ar atklātu liesmu. Sveces aizliegts dedzināt pasākumos Lietuvā un Igaunijā, izstāžu zālēs. Tās bieži nākas izmantot tikai kā dekorāciju, bet, ja rūpīgi pārdomā, kā tās skaisti noformēt, arī labi izskatās. Korporatīvais pasākums ir komplekts,» paskaidro M. Bērtiņa.
«Ja korporatīvais pasākums tiek rīkots par godu uzņēmuma gadadienai, noformējumā tiek ievērots šī uzņēmuma imidžs, izmantotas raksturojošās krāsas, simboli - tie dekoratīvie aspekti, ar kuriem uzņēmums sevi identificē. Otrs lielais bloks ir tematiskās balles,» skaidro pasākumu aģentūras Smalkais stils vadītāja Ilze Bula.
Arī viņa apstiprina - dekorāciju izvēli diktē ballītes tematika. Kā vienu no veiksmīgi realizētiem izaicinājumiem Smalkā stila vadītāja min pasākumu sportiskā stilā, saistītu ar auto nozari. «Bija jāpanāk sporta, ātruma, azarta asociācija telpā. Izmantojām Formula-1 karodziņus, riepas, smērvielu kanniņas, auto diskus. Strādāt bija ļoti interesanti, tāpat arī, kad organizējām ballīti padomju laiku stilā. Meklējām metāla bļodiņas, alumīnija karotes, kuras pēc ballītes daļa viesu paņēma līdzi kā suvenīrus. Uz galda bija neļķes,» smej I. Bula. Viņa atzīst - pēc sarunas ar klientiem arī izkristalizējas vēlmes, ideja, redzējums: «Atslēgas vārdi ir - vieglums, krāsainība, atvērtība, dinamiskums, eko utt. Caur atslēgas vārdu arī tiek uzburta atmosfēra telpā.»
Modē ir krāšņi, bagātīgi un grezni noformējumi, dizaina elementi no faunas un floras, smalki rokdarbi - savu pieredzi atklāj svētku aģentūras Amber Fiesta vadītāja Simona Kalniņa un piebilst: «Telpu noformēšanā vairs nekas nešķiet neparasts.»
Kā teic M. Bērtiņa - korporatīvo pasākumu ziņā latviešu publika esot samērā izlutināta: «Ja salīdzina ar kaimiņvalstīm - Lietuvu, Igauniju -, tur publika vairāk uzmanības pievērš sīkumiem. Piemēram, Igaunijā klientus iespējams patiesi iepriecināt, ja viņi šajā ballītē jutīsies gaidīti un durvis atvērs šveicars. Latvijā šveicars gan var palikt neievērots.»