Komentējot OECD skolēnu sasniegumu starptautisko pētījumu PISA 2015, kas Latvijā uzrāda nenozīmīgas izmaiņas, Šadurskis atkārtoti atzina, ka pētījums liecina, ka izglītības jomā Latvijā stagnējam, jo nekādas izmaiņas izglītības sistēmā nav notikušas. Bieži runājam par pārmaiņām, bet līdz pašām pārmaiņām netiekam, situāciju raksturoja politiķis.
Ministrs ir pārliecināts, ka ir pēdējais laiks ķerties klāt pie skolu tīkla sakārtošanas, kas nozīmētu arī skolu mācību vides uzlabošanu, lai dabaszinātnēs par eksperimentiem ne vien stāsta skolotājs, bet paši bērni tos veic.
Nepieciešamību veikt pārmaiņas apliecinot arī pētījumā konstatētais, ka pilsētu skolās rezultāti vidēji ir daudz labāki nekā lauku skolās.
Šadurskis pats par konkrētu skolu slēgšanu runāt nevēlējās, aicinot pagaidīt, kad būs pabeigts pētījums par Latvijas skolu tīklu un tad arī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) piedāvāšot savu redzējumu pašvaldībām. Reformu piedāvājumā tikšot ņemti vērā skolu sasniegumi izglītībā.
Nevaram ar izglītības resursiem risināt to, ko nav atrisinājusi administratīvi teritoriālā reforma, iespējas visur saglabāt skolas par katru cenu vērtēja izglītības ministrs.
Šadurskis līdz pašvaldību vēlēšanām nākamā gada vidū nekādas radikālas izmaiņas skolu tīklā nesagaida, bet domā, ka 2018. gada 1. septembrī Latvijā varētu būt daudz sakārtotāks skolu tīkls.