Saspringtajās diskusijās par turpmāko akreditācijas kārtību Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) tā arī nav atklājusi "neatkarīgo institūciju", kura turpmāk novērtēs augstskolas, Ķīli kritizēja Teikmanis.
Pēc Teikmaņa vārdiem, Rektoru padomes vairākuma neuzticēšanās ministram ir ļoti vienkārši izskaidrojama - izglītības nozarē strādājošie vēlas redzēt Ķīla reformu plānu. Pašlaik visas ministra ieceres varot iepazīt tikai "daudzskaitlīgās, krāšņiem epitetiem pārbagātās intervijās presē vai video formātā interneta portālos", kas esot ļoti ērti no politisko tehnoloģiju viedokļa, jo ministrs varot pielāgot savu vēstījumu dažādām auditorijām - studentiem klāstīt vienu, deputātiem otru, bet rektoriem vai kultūras nozares pārstāvjiem pavisam ko citu.
"Tā vietā, lai par reformām diskutētu ar nozares pārstāvjiem, IZM tērē 800 latus par trīs minūšu videoprezentāciju tīmekļa videotēkā Youtube. Tajā nozare saņem kārtējos apvainojumus, tomēr IZM tā arī nenosauc "neatkarīgo institūciju", kura turpmāk novērtēs augstskolas. Ministra piedāvājumu par jauno akreditācijas institūciju varētu arī izskatīt, ir tikai viena problēma - nav paša piedāvājuma," uzsver Teikmanis.
Trešdien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā ministrs izklāstīja savu vīziju, kas paredz līdz 2020.gadam panākt, lai vismaz viena Latvijas augstskola iekļūtu kādā no pasaules reitingu Top 100. Pēc Teikmaņa domām, šajā vīzijā esot minētas bīstamas ieceres piespiest apvienoties augstskolas, nevis īstenojot stratēģisko dialogu kvalitātes sasniegšanas vārdā, bet izmantojot finanšu piespiedu līdzekļus.
Trīs Latvijas Mākslas augstskolu asociācijas augstskolas - LMA, Latvijas Kultūras akadēmija un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija - esot piemērs veiksmīgam sadarbības modelim, kurā rezultāts tiekot sasniegts, "nevis apvienojot resursus vienā kolhozā, bet vienojoties kopēju stratēģisku mērķu sasniegšanai".
Ceturtdien Ķīlis apmeklēs Rektoru padomes ārkārtas sēdi, lai diskutētu ne tikai par viņa iecerētajām reformām augstākajā izglītībā, bet arī uzklausītu ministra skaidrojumu par aktuālo akreditācijas noteikumu projektu. Teikmani interesējot, kādēļ IZM nevēlas publiskot vērtēšanas metodiku, kādēļ ministrs izvairās nosaukt, kura būs studiju virzienu novērtēšanas institūcija un citi jautājumi.
Kā ziņots, pagājušajā nedēļa Rektoru padome nolēma izteikt neuzticību izglītības un zinātnes ministram Ķīlim, jo uzskata, ka ministrs savu nozari vada neprofesionāli un haotiski. Rektoru viedoklis gan nebija vienprātīgs.