Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 7. novembris
Lotārs, Helma
Ilzei Cīrulei ir nopietns izaicinājums atdalīt graudus no pelavām

Labus mērķus neslēpj

Kopš Ilzes Cīrules iecelšanas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektores amatā pagājušas 84 dienas, un atbilstoši politiskajā vidē pieņemtajai tradīcijai būtu vēl jāpagaida mazliet vairāk nekā divas nedēļas, lai beigtos 100 dienu "saudzēšanas režīms", kurā cilvēkam ļauj aprast ar jaunajiem amata pienākumiem, un tikai tad varētu sākt vētīt VID vadītājas uzņemto kursu. Tā teikt – jāļauj cilvēkam izprast drēbi un apzināt visas amata nianses. Tomēr VID ģenerāldirektora krēsls nav tas, kurā jebkurš cilvēks var justies komfortabli kaut vai šīs pirmās 100 dienas. To apliecina arī asās diskusijas par nodokļu administrāciju un pārmetumi, kas turpina krist pār VID.

Nedomāju, ka Cīrule cerēja uz vieglu maizi VID vadībā, kas jau ilgstoši uz citu valsts pārvaldes iestāžu fona izceļas ar nemitīgiem skandāliem un pastāvīgiem strīdiem ar nodokļu maksātājiem visdažādākajos līmeņos. Diemžēl arī šajās 84 dienās par VID darbību aizvien nav dzirdēti atzinīgi vārdi – ka iestāde kļūtu draudzīgāka un būtu sākusi atmest savus visiem zināmos netikumus. Tieši pretēji – pārmetumu lavīna turpina palielināties apjomos. Var jau būt, ka tieši vadības maiņa raisījusi mēles daudz lielākam skaitam cilvēku, kuri nu jau diezgan atklāti pauž kritiku par nodokļu administrāciju, tādējādi cenšoties Cīrulei norādīt uz tiem trūkumiem, kas nav izskausti gadiem un ir iesakņojušies dziļi VID organismā. 

Cīrule gan skaidri iezīmē turpmāko VID kursu – būt nevis par apgrūtinājumu radīšanas un represiju kantori, bet par atbalstu godīgajiem nodokļu maksātājiem.

Ironisku smaidu gan raisa paziņojums par VID vadības vienošanos par "slēpto mērķi" – kļūt par klientiem draudzīgāko iestādi Latvijā, jo īsti nepaliek skaidrs, kāpēc šim mērķim ir jābūt slēptam un no kā īsti tas tiks slēpts.

Taču slēpti vai neslēpti šo mērķi Cīrule sasniegs tikai tad, ja spēs salauzt līdzšinējo, gadiem ierasto VID mašinērijas darba stilu, kura dēļ klienti – nodokļu maksātāji – komunikāciju ar VID aizvien uztver kā neizbēgamas zobu sāpes. Jācer, ka arī sagaidāmā štatu samazināšana sapurinās VID darbiniekus un liks viņiem padomāt, ar kādu mērķi viņi vispār dodas uz darbu un kāds ir viņu īstais pienākums. 

Protams, VID nav žēlsirdīgo māsu apvienība, kas piedod un pažēlo katru pārkāpēju, tomēr daļai VID darbinieku nevajadzētu arī aizmirst, ka nodokļu maksātāji, pret kuriem viņi izturas augstprātīgi un neiecietīgi, ir tie, kuri nodrošina valsts pārvaldei darba algas. Cīrulei ir nopietns izaicinājums – atdalīt graudus no pelavām. Un te ar mērķa definēšanu nepietiks. Ir jādara – apdomīgi, bet diezgan ātri. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kampaņa vai rūpes?

Diskusijas par pārtikas produktu augstajām cenām Latvijā, salīdzinot ar līdzīgām precēm gan Baltijas kaimiņvalstīs, gan arī tālākās Eiropas valstīs, ar lielāku vai mazāku regularitāti uzvir...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē