Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +13 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 13. maijs
Ira, Iraīda, Irēna, Irina

Klients: Citadele krāpjas, piedāvājot esošus līgumus nomainīt ar neizdevīgākiem

Parasti par šāda veida problēmu vēršos pa tiešo bankā, vai tas būtu filiāles vadītājs, vai pa telefonu, tomēr šoreiz mans mērs ir pilns.

Standarta gadījums – ir izdota jauna karte, jāiet saņemt. Pēc kartes saņemšanas norādītajā Citadeles filiālē, darbinieks parasti saka šādu tekstu: “Skatos, ka Jūs pensiju 2. līmenim pieteicāties mūsu bankā 2007. gadā.

Tā kā tas ir krietnu laiku atpakaļ (daži darbinieki to ir mēģinājuši pamatot ar to, ka Parex kļuva par Citadeli), vai Jūs vēlētos atjaunināt informāciju par Jūsu otro pensiju līmeni?” Pirmajā reizē, neko ļaunu nenojauzdams, devu piekrišanu. Pēc brīža man tika iedots iesniegums, kurā tiek norādīts, ka es vēlos mainīt pensiju 2. līmeni uz Citadele Universālo plānu.

STOP!

Iesniegumā ir rakstīts, ka es vēlos mainīt pensiju līmeni nevis atjaunināt informāciju. Vai tā nav tiešā veidā mānīšana? Es uzskatu, ka ir.

Un vēl viens iemesls. Man ir Citadele Aktīvais plāns, kam ienesīgums kopš darbības sākuma ir 5.42%. Citadele Universālajam plānam ienesīgums ir 4.73%. Kāpēc gan man būtu jāgrib pāriet uz plānu ar zemāku vēsturisko peļņu?

Lūk arī aprēķins, cik man izmaksātu šāda darbinieka mānīšanās. Pieņemsim, ka man šobrīd ir 1000 Ls 2. pensiju līmeni, un es vairs nekad nestrādāšu, līdz ar to sākuma summa paliks nemainīga, kā arī plānu ienesīgumi paliks nemainīgi visu laiku. Esmu 23 gadu vecs, iešu pensijā droši vien pēc 45 gadiem. Ja veicam elementārus aprēķinus, tad Aktīvajā plānā man būs saskaitījušies 10 753 lati, bet Universālajā 8002 lati. Rezultātā darbinieka mazā šajā brīdī šķietami nekaitīgā mānīšanās 45 gadu laikā man izmaksās 2 751 latu. Tomēr jārēķinās, ka šis ir tikai piemērs un realitātē atšķirība būs desmitiem vai simtiem reižu lielāka.

Viss jau būtu labi, ja tas būtu noticis tikai vienu reizi. Tomēr tā nav. Man šāda “informācijas atjaunināšana” ir piedāvāta pāris reizes Duntes filiālē, Mola filiālē, kā arī Centrālajā filiālē.

Vai tā ir tikai sakritība vai arī veids, kā pelnīt uz komisijām visos pārdošanas līmeņos (Par piesaistīšanu pensiju 2. līmenim bankas darbinieki saņem komisiju)? Es domāju, ka otrais variants. Vienīgā problēma ir tāda, ka tas darbinieks, kurš ir atbildīgs par šāda plāna īstenošanu bankas līmenī, neapzinās, cik daudz klienti šādas krāpšanas dēļ atstās banku un cik kopumā ilgā laika periodā banka pazaudēs pārvaldāmos līdzekļus.

Iespējams, šeit pat vajadzētu uzsākt dienesta vai plašāka mēra izmeklēšanu un saukt pie atbildības atbildīgo darbinieku, kurš ilgākā laika periodā būs radījis bankai neiedomāji lielus zaudējumus.

Esmu sūdzējies gan pa informatīvo tālruni, gan pie filiāles vadītājas, gan arī atsakot darbiniekiem,  brīdinot, ka par viņu kolēģiem esmu jau sūdzējies. Ar augstāka līmeņa bankas amatpersonām pa informatīvo tālruni neizdevās sazināties.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē