Latvijā uzņēmumam Taxify ir apmēram 80 tūkstoši klientu, un kompānija viņiem var piedāvāt apmēram 400 automašīnu. "Faktiski mēs esam jau otrais spēlētājs Latvijas pasažieru pārvadājumu tirgū [pēc Panda taxi]," viņš sacīja.
Lai gan uzņēmums pašlaik sniedz pakalpojumus 14 valstīs, galvenie tirgi ir Igaunija, Latvija, Dienvidāfrikas Republika un daži citi, stāstīja Villigs. Kopējais Taxify vadītāju skaits ir 10-11 tūkstoši, bet reģistrēto klientu skaits - 750 tūkstoši, un Villigs pauda cerību, ka līdz gada beigām reģistrēto klientu skaits sasniegs miljonu.
"Apmēram 80% Latvijas vadītāju ir licencēti kā pārvadātāji ar taksometriem, pārējie 20% - privātie šoferi. Dienvidāfrikā ir otrādi - 20% mūsu vadītāju ir licencēti, bet 80% ir privātie vadītāji," teica Taxify līdzdibinātājs.
Izvēloties jaunu tirgu, Taxify vērtē tā lielumu un šoferu pieejamību. "Sākumā mēs strādājām tikai ar licencētiem taksometru lietotājiem, taču drīz sapratām, ka ar to nepietiek, lai nodrošinātu labu "pārklājumu", kā arī pakalpojumu kvalitāti. Patērētāju pieprasījums pēc taksometriem strauji pieaug, bet labu mašīnu un godīgu vadītāju trūkst. Tāpēc savulaik mēs saskatījām labu alternatīvu privātšoferu piesaistīšanā," sacīja Villigs.
Pēc viņa teiktā, vidējā maksa par vienu braucienu Latvijā ir apmēram 5,3 eiro, un vidējais brauciena garums ir apmēram 7,4 kilometri. Savukārt Dienvidāfrikas Republikā vidējā maksa par braucienu ir nedaudz mazāka par pieciem eiro, Igaunijā tā ir 5,7 eiro. Komisijas maksas lielums, kuru vadītāji maksā kompānijai, ir atkarīgs no valsts, bet tas ir ne vairāk par 20% no maksas par braucienu. "Latvijā mūsu komisija ir 10%. Iespējams, kopbraukšanas pakalpojums ir viselastīgākais veids, kā gūt papildu ienākumus, un daudzi cilvēki meklē šādas iespējas savā brīvajā laikā. Rīgā dzīvo 30 līdz 50 tūkstoši cilvēku, kuri ir gatavi šādi pelnīt," sacīja Villigs.
2013.gadā izveidotā Taxify ir Igaunijā radīta taksometru izsaukšanas mobilo tālruņu lietotne, kas Latvijā darbojas kopš 2014.gada septembra. Kopumā kompānija sniedz pakalpojumus vairāk nekā 20 pasaules pilsētās.