Tā ir modes lieta, kas vienlaicīgi ir gan dzīvesveids, gan bizness. Tomēr lielajiem ražotājiem, neraugoties uz sīvo cīņu par klientiem, mazās darītavas nav īsti konkurentes. Lielākie konkurenti alus industrijai ir divi - vīns un stiprie dzērieni. Jo lielāks būs piedāvājums, jo labāk ražotājiem, jo augs patērētāja izglītotības līmenis, attīstīties alus kultūra," sacīja Kasteins.Viņš norādīja, ka patlaban ikviens veikalā var nopirkt nepieciešamo komplektu un mājās brūvēt alu, tomēr mazais darītājs nekad nespēs pielietot īpašus paņēmienus un tehnoloģijas."Protams, tik mazai valstij kā Latvija alus darītāju skaita pieaugums ir ekstremāla parādība, bet nedomāju, ka to skaits strauji turpinās pieaugt. Mana prognoze, ka tirgū paliks tikai daži nopietni spēlētāji no pašreizējiem 29, bet vienmēr vieta būs arī nelielām - reģionālām - darītavām, kas brūvē nišas produktus un koncentrējas uz šaurāku auditoriju," norādīja uzņēmējs.Tāpat viņš sacīja, ka Aldarim patlaban ir 30% tirgus daļas Latvijā, bet Igaunijā un Lietuvā uzņēmuma partneriem - 40%. Līdera lomu plānots saglabāt arī turpmāk, lielāko uzmanību veltot ekskluzīvā alus jeb "craft" attīstībai un citām dzērienu kategorijām."Protams, tirgus daļu var, tā teikt, nopirkt, krasi pazeminot cenas, bet jābūt saprātīgiem - pie šāda tirgus spēlētāju daudzuma pilnībā pietiek ar 30%," rezumēja uzņēmuma vadītājs.Kā ziņots, 2013.gadā Aldaris paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un Premium alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ PET ražošana pārcelta ārpus Latvijas uz Carlsberg grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā.Aldara apgrozījums 2013.gadā bija 36,3 miljoni eiro salīdzinājumā ar 36,4 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi bijuši 2,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,9 miljonu eiro rādītāju 2012.gadā.Aldaris ir Dānijas alus ražotāja Carlsberg grupas uzņēmums. Carlsberg kontrolē uzņēmumu Baltic Beverages Holding, kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs.
Aldaris: Mazās alus darītavas ir modes lieta, nevis konkurenti
Mazo alus darītavu skaita negaidīti straujā palielināšanās pagājušajā vasarā ir modes un dzīves stila atspoguļojums, kas neveido konkurenci lielajiem ražotājiem, intervijā aģentūrai LETA atzina AS Aldaris izpilddirektors Marguss Kasteins."Mazie alus darītāji paceļ galvu, un tā ir tendence, kas vērojama daudzviet.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Janka Aldarītājs
nu nu
Unikis