Viņa norādīja, ka VNĪ bija ļoti ieinteresēti projektu pabeigt, lai JRT atgrieztos mājās, tāpēc vienošanās iestrādāti vairāki mehānismi, lai VNĪ varētu sekot līguma izpildei.
"Tika analizēta iespēja arī lauzt līgumu ar SBSC un piesaistīt jaunu būvnieku, bet tas projektu sadārdzinātu un pagarinātu," sacīja Gavrilova.
Tāpat VNĪ aicināja būvnieku risināt apgrozāmo līdzekļu problēmu. Gavrilova sacīja, ka būvnieks šo problēmu ir atrisinājis un par to no bankas saņemts apliecinājums par finansējuma pieejamību.
Tāpat Gavrilova uzsvēra, ka līgumsods būvniekam būs, jo sākotnējais termiņš - 11.marts - ir kavēts, bet no būvnieka būs atkarīgs, cik liels būs līgumsods.
Gavrilova arī norādīja, ka ir sastādīts darba grafiks ar konkrētiem datumiem, kuros SBSC jāpabeidz konkrētas darbības būvobjektā.
Vaicāta, vai vienošanās paredz arī kādu sadārdzinājuma kompensāciju no VNĪ puses, Gavrilova sacīja, ka tādas nebūs un viss notiks esošā budžeta ietvaros.
Jau vēstīts, ka 2022. gada vasarā noslēgtā vienošanās ar pilnsabiedrību SBSC paredzēja, ka JRT ēka tiek nodota ekspluatācijā šā gada 11. martā. Visu līguma izpildes laiku VNĪ ir aktīvi un elastīgi līdzdarbojies, lai veicinātu būvniecības gaitu.
Piemēram, VNĪ izskatīja iespējas un rada risinājumu būvniekam papildus kompensēt cenu pieaugumu atbilstoši inflācijai 2,18 miljonu eiro apmērā, pēc SBSC lūguma piešķīra arī viena miljona eiro avansu. Būvnieka iesniegtie rēķini par aktuālo darbu apmaksu tiek apmaksāti vairākas reizes mēnesī vienā līdz divās dienās pēc to iesniegšanas, nevis vienu reizi mēnesī 30 dienās, kā tas bija paredzēts sākotnēji.
Pagājušā gada nogalē, saņemot jaunas prasības no būvnieka un, konstatējot būvniecības grafiku neizpildi, VNĪ vērsās pie būvnieka pieprasot būvniecības tempu kāpinājumu, paredzamu būvniecības termiņu un apliecinājumu finanšu pietiekamībai darbības nodrošināšanai, tas izvērtās saasinājumā, kam šobrīd rasts risinājums.
JRT renovācijas un būvniecības projekta mērķis ir izveidot modernu Eiropas līmeņa teātri. Būvprojekta izstrāde sākta no 2018. gada, bet būvniecība - no 2020. gada. Par JRT būvniecību noslēgts līgums ar pilnsabiedrību SBSC par 32,4 miljoniem eiro, tai skaitā indeksācija jeb samaksa par būvdarbu sadārdzinājumu. Sadarbība ar būvnieku - pilnsabiedrību SBSC notiek pēc principa Projektē un būvē, kas nozīmē līguma izpildītāja visaptverošu atbildību par būvdarbiem un ļauj ātrāk risināt radušos tehniskos izaicinājumus.
Pilnsabiedrību SBSC veido būvkompānijas Skonto būve un Skonto Construction.