Poļu ģeometriskās abstrakcijas pioniera Vaclava Špakovska (Wacław Szpakowski, 1883–1973) zīmējumi ne tikai izskatās kā partitūras – tādā veidā tos, spēlējot vijoli, izmantojis arī pats autors. Lai gan ziņas par skaņdarbu faktisko izpildījumu līdz mūsdienām nav nonākušas, mēs varam nojaust, ka Špakovska harmonijas un ritma meklējumi un atspoguļojums lineārajās kompozīcijās ir tuvi minimālisma mūzikas estētikai, tādējādi apsteidzot 20. gadsimta 50. gados dzimušo žanru vismaz par divām desmitgadēm.
Mūzikas performancē, kas norisināsies Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) 3. stāva vestibilā, uzstāsies divi trombonisti – Džeimss Fulkersons (James Fulkerson) un Hilarijs Džeferijs (Hilary Jeffery), kuri iespējami burtiskāk sekos Špakovska līnijai divos pretējos virzienos vienlaikus. Izpildāmos skaņdarbus, iedvesmojoties no Vaclava Špakovska zīmējumiem, radījuši mūziķe Barbara Kinga Majevska (Barbara Kinga Majewska) un mūzikas kurators, producents Mihāls Libera (Michał Libera).
Mihāls Libera un Barbara Kinga Majevska pārstrādājuši atsevišķus Vaclava Špakovska darbus precīzai skaņu partitūrai un pirmo reizi prezentēja auditorijai savu veikumu izstādē Codex Subpartum, kas notika 2019. gadā Lodzas Mākslas muzejā. Šo partitūru kopā ar jaunām, īpaši Rīgai sagatavotām partitūrām būs iespēja dzirdēt priekšnesumā LNMM plkst. 18.00.
Pirms koncerta plkst. 17.00 apmeklētāji varēs detalizētāk uzzināt par Špakovska personību un daiļradi, piedaloties ekskursijā ekspozīcijā muzeja 4. stāvā, ko vadīs viņa mākslas ilggadēji pētnieki – izstādes kuratori Inga Lāce un Daniels Muzičuks (Daniel Muzyczuk), kuri pievērsīs īpašu uzmanību autora novatoriskajai mākslas formai un Latvijas kontekstam.