Vairums izvēlas negāzētu
Kā liecina Narvesen apkopotie dati, 76% šī mazumtirdzniecības tīkla pircēju izvēlas negāzētu ūdeni. Apmēram 17% Narvesen klientu izvēlas gāzētu dzeramo ūdeni; vēl 6% labprāt dzer gāzētu ūdeni ar dažādām garšām. Narvesen Baltija Mārketinga daļas vadītāja Ilze Dumceva norāda: ''Negāzēts minerālūdens ir iedzīvotāju izvēle numur viens. Tās ir trīs ceturtdaļas no visa pērn iegādātā dzeramā ūdens jeb gandrīz divi miljoni litru, kurus ikdienas gaitās izdzēruši Latvijas iedzīvotāji. Salīdzinājumam – dažādus garšūdeņus ikdienas lietošanai izvēlas desmitreiz mazāk pircēju, kas apliecina, ka ikdienā tomēr dodam priekšroku parastam dzeramajam ūdenim vai minerālūdenim bez garšām. Apmēram 40% klientu dod priekšroku puslitra tilpuma pudelēs pildītam ūdenim, ko ērti paņemt ceļā.''
Ūdens izvēlē pircēja ceļvedis ir etiķete uz iepakojuma ar informāciju par ūdens sastāvu, izcelsmi un tā apstrādes veidu.
Par dabisku sauc tādu ūdeni, kas pirms pildīšanas pudelēs netiek apstrādāts, tas var būt avota ūdens vai dabīgais minerālūdens.
Šie ūdeņi netiek tehniski, termiski vai ķīmiski apstrādāti, tiem jābūt sertificētiem, un ražotājam uz etiķetes obligāti jānorāda ūdens ieguves izcelsmes vieta un sastāvs.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 23. jūlija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!