Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

LDz: Dzelzceļa kravu pārvadājumi starp Latviju un Ukrainu ir nozīmīgi abām pusēm

Dzelzceļa kravu pārvadājumi starp Latviju un Ukrainu ir nozīmīgi abām pusēm - par to vienisprātis esot VAS Latvijas dzelzceļš vadība un Ukrainas vēstnieks Latvijā Anatolijs Kucevols, sacīja LDz pārstāvji.

LDz vadība šonedēļ tikās ar Kucevolu, lai pārrunātu sadarbību graudu transportēšanā no Ukrainas līdz Latvijas ostām un citus jautājumus. Abas puses bija vienisprātis, ka Baltijas valstīm kopā ar Ukrainu un Poliju nepieciešams vienots redzējums esošo Eiropas dzelzceļa kravu maršrutu plānošanā.

Tikšanās laikā LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks atzīmēja LDz un Ukrainas dzelzceļa līdzšinējās labās un koleģiālās attiecības un sadarbības attīstību. Tikšanās laikā Pļavnieks pauda pārliecību, ka gan Latvijas dzelzceļa infrastruktūras, gan ostu kapacitāte ir pietiekama, lai apkalpotu Ukrainas graudu kravas, kā arī atzina, ka sadarbības attīstība šajā jomā būtu ļoti nozīmīga visām iesaistītajām pusēm.

Kucevols savukārt norādīja, ka jau ir apmeklējis visas trīs Latvijas ostas, novērtējis to kapacitāti un uzskata, ka ir būtiski stiprināt sadarbību Ukrainas graudu nogādāšanā līdz Latvijas ostām, tostarp izmantojot dzelzceļa transportu.

Vienlaikus LDz uzsver, ka Ziemeļjūras-Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridorā savienojums ar Rīgu ir kļuvis par daļu no Eiropas dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoru tīkla, un Ukraina ir ieinteresēta šo koridoru paplašināt.

Tikšanās laikā LDz un tās meitas uzņēmuma SIA "LDZ ritošā sastāva serviss" vadība iepazīstināja Ukrainas vēstnieku ar saviem pakalpojumiem un apsprieda arī uzņēmuma iespējamos sadarbības modeļus ar Ukrainas dzelzceļu, sniedzot pakalpojumus ritošā sastāva atjaunošanā, nodrošinot lokomotīvju, vagonu un sliežu ceļu mašīnu remontu. Tāpat LDz apliecināja gatavību izskatīt sadarbības formas arī Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanai.

Kā ziņots, LDz koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 128,436 miljoni eiro, kas ir par 7,6% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, taču koncerna zaudējumi pieauga sešas reizes un bija 2,656 miljonu eiro apmērā, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Vienlaikus paša LDz apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā bija 80,296 miljonu eiro apmērā, kas ir par 20,8% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā. Tajā pašā laikā LDz apgrozījums šogad pirmajā pusgadā pirms finanšu līdzsvara maksājumiem bija 76,824 miljoni eiro, bet zaudējumi bija 3,472 miljoni eiro.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze" un loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē