Piemēram, šogad topa augšgalā ir tādi milži kā Amazon un Apple. Skaidrs, ka jebkuram uzņēmumam būtu patīkami lepoties ar šādiem partneriem vai klientiem. Un skaidrs arī, ka maizei allaž ir sava garoza – sadarbība ar globālajiem milžiem var būt sapņa piepildījums, taču ne vienmēr tā norit kā sapnī. Tomēr Latvijas uzņēmumiem sadarbība ar Fortune 500 klubiņa pārstāvjiem ir pa spēkam, īpaši informācijas tehnoloģiju (IT) e-komercijas jomā, tikai jāveic daži priekšdarbi. Pat ja tie prasa vairākus gadus.
Protams, darbs ar Fortune 500 uzņēmumu sniedz lepnumu un gandarījumu – salīdzinoši neliels uzņēmums no Latvijas var palīdzēt globāliem milžiem lielos projektos. Tas, kas ir izaicinoši, – jo lielāks uzņēmums, jo lielāka birokrātija, un katra mazākā izmaiņa projektā jāsaskaņo dažādos līmeņos. Taču kopumā, tiekot pie šādiem klientiem, neviens nesūdzas par nelielām neērtībām. Tie ir izaicinoši, sarežģīti projekti, kuros neder vienkārši, standartizēti risinājumi, tāpēc darbs ir aizraujošs. Turklāt šādi klienti Latvijas IT uzņēmumiem nemaz negadās bieži. Nav tā, ka Magebit būtu vienīgais, kas strādā ar Fortune 500 uzņēmumiem, tomēr tā nav ierasta parādība.
Kurš gan nesapņo par klientu, ko pazīst visā pasaulē! Tomēr šie lielie klienti ne vienmēr ir sapņu klienti. Daudziem no viņiem mājaslapas ir samērā vienkāršas, tur nav nekā neparasta vai inovatīva. Daudz interesantāk ir strādāt tad, ja programmētājiem jātiek galā ar izaicinājumu, nevis jāpaņem gatavs risinājums un jāpielāgo tam dizains. Tāpēc mazāki klienti ar 10–50 miljonu apgrozījumu gadā vai jaunuzņēmumi nereti ir daudz interesantāka izvēle no tehnoloģiskā izaicinājuma viedokļa – viņi ir daudz vairāk gatavi radīt kaut ko no jauna, riskēt ar mazāk zināmām, vēl līdz galam neizstrādātām tehnoloģijām un uztaisīt kaut ko labāku, nekā ir konkurentam. Turklāt maziem vai jauniem uzņēmumiem parasti nav jāveic integrācija ar novecojušām sistēmām, kas ir diezgan pierasta prakse lieliem uzņēmumiem, kur šīs sistēmas bieži vien ir dziļi integrētas un grūti nomaināmas.
Tas gan nenozīmē, ka pēc Fortune 500 klientiem nevajadzētu tiekties. Mēdz teikt, ka starp uzņēmuma nosaukumu Fortune 500 sarakstā un panākumiem var likt vienādības zīmi. Protams, šāda sadarbība nozīmē biznesa ieguvumus arī sadarbības partnerim. Tie ir apjomīgi projekti, ilgtermiņa uzturēšana un labas atsauksmes, kas paver citu klientu durvis.
Par sadarbību ar Fortune 500 uzņēmumiem nav vērts interesēties, ja visu darbu paveic cilvēks orķestris vai mazs uzņēmums ar trim darbiniekiem. Kā rāda pieredze, administratīvais slogs sadarbībā ar lieliem uzņēmumiem ir milzīgs, un tam ir vajadzīgi atbilstoši resursi. Tāpat ir svarīgi nodrošināt kvalitatīvu pilna cikla pakalpojumu no projekta izstrādes un stratēģiskiem risinājumiem līdz projekta vadībai, programmēšanai un servisam. Tad, kad slava ies vārdam pa priekšu, var gadīties, ka Fortune 500 uzņēmums pats tevi atradīs.