Kā pērn veicās ar tūristu piesaisti Rīgai?
Manuprāt, ļoti labi, jo 2018. gadā būsim sasnieguši jaunu tūristu skaita rekordu Rīgā. Jau gada astoņos mēnešos bija pieaugums par 12%, salīdzinot ar 2017. gadu, un uz gada beigām tas ir vēl mazliet lielāks – prognozējam, ka tas būs 12,5%. Iemesls šim pieaugumam ir lieli un nozīmīgi notikumi Latvijas un Rīgas dzīvē. Protams, tā ir mūsu valsts simtgade, Dziesmu svētki, kā arī dažādi lieli sporta un kultūras pasākumi, kas notiek Rīgā. 2018. gadā bija pieaudzis Rīgā piestājušo kruīza kuģu pasažieru skaits, ko sekmējusi mērķtiecīga ostas infrastruktūras uzlabošana, jo Rīgā var piestāt aizvien lielāki kruīza kuģi.
Tāpat ir audzis arī darījumu tūrisma apjoms, jo mēs ļoti intensīvi īstenojam mārketinga aktivitātes tieši darījumu tūrisma veicināšanai Latvijā – aicinām uz Rīgu nozares žurnālistus, publicējam informāciju profesionālajos medijos. Pērn Rīga kā darījumu tūrisma centrs tika reklamēts vairāk nekā 300 dažādos tūrismam veltītajos medijos.
Kas ir tās priekšrocības, ar kurām izceļat Rīgu kā darījuma tūrisma galamērķi?
Tās ir konferences, dažādi korporatīvie pasākumi līdz 1000 dalībniekiem, proti, visas lielās viesnīcas, kas piedāvā konferenču zāles. Būtiski, ka darījumu tūrisms nav atkarīgs no sezonalitātes, taču pārsvarā tas vairāk aktuāls ir tieši nesezonā – rudens un ziemas periodā. Tāpēc mēs esam ļoti ieinteresēti veicināt šo tūrisma virzienu tieši nesezonā, lai radītu līdzsvaru visa gada garumā, jo vasarā jau tāpat cilvēki atbrauc.
Turklāt būtiski – naudas masa, ko darījumu tūrisms ienes mūsu valsts ekonomikā, ir daudz lielāka nekā tā, ko Latvijā iztērē parastais tūrists, kurš atbrauc uz Rīgu dažas dienas atpūsties.
Ļoti labprāt Rīgu dažādām konferencēm un citiem biznesa pasākumiem izmanto Eiropas, tostarp Skandināvijas, valstu uzņēmēji.
Šādu pasākumu rīkotājiem ir raksturīgi, ka viņi nerīko konferenci vienā konkrētā pilsētā un valstī, viņiem patīk dažādība, un tagad arī Rīga ir viņu uzmanības lokā. Turklāt mēs reklamējam ne tika Rīgu, bet arī Jūrmalu, Liepāju, Rēzekni, Cēsis un citas vietas, kur iespējams organizēt lielus pasākumus.
Būtiski, ka Rīgu kā galamērķi darījumu tūrismā vairs sen neizvēlas zemākas cenas dēļ, turklāt mēs nemaz neesam lētākā valsts Eiropā, taču, protams, spējam piedāvāt konkurētspējīgas cenas. Taču uzņēmēji nebrauc uz Latviju tāpēc, ka šeit ir lēti, bet gan tāpēc, ka spējam nodrošināt ļoti augstu servisa līmeni – gan viesnīcas, gan konferenču serviss, gan restorāni ar ļoti garšīgiem ēdieniem. Un ne mazāk būtiska vērtība ir ļoti labā loģistika – Rīga ir tuvu lidostai, pilsēta Eiropas mērogā ir samērā maza un kompakta – visas lielās viesnīcas ir koncentrētas ap Vecrīgu.
Visu interviju lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 4. februāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!