Kā Dienai atklāja Latvijas Aptieku īpašnieku asociācija, izrādās, ka Viņķeles laikā sāktais kurss uz Latvijas aptieku pārklājuma samazināšanu, kas slēpjas zem t. s. aptieku teritoriālā izvietojuma kritērijiem, pie jaunās ministrijas vadības nav mainījies. Šie grozījumi ir nonākuši līdz izskatīšanai valdībā, un tikai no pārējo ministru un premjera iedziļināšanās ir atkarīgs, vai tiks pieņemti. Vai tiks uzklausīta nozare, kuras pastāvēšanu un attīstību tie skar, vai arī sāksies kas līdzīgs nebeidzamajai sāgai ar mediķu algām, kur, neskatoties uz aizvien jaunām versijām, adekvāta sistēma tā arī nav ieviesta.
Ietiepīgajā virzībā uz mazāku aptieku skaitu Latvijā gan saskatāmas arī politiskā lobija pazīmes, atšķirībā no adekvāta medicīnas nozares nodrošinājuma, kas, šķiet, vairāk ir neizdarības sekas. Nevar izslēgt, ka caur pakāpenisku aptieku skaita samazināšanu tirgus tiek atbrīvots kādas lielas ārvalstu aptieku ķēdes ienākšanai. Un, lai gan formāli VM saka, ka noteikumi par teritoriālo izvietojumu attiekšoties tikai uz jaunatvērtajām aptiekām, esošo aptieku īpašnieki norāda, ka jaunais regulējums tikpat labi attieksies uz aptiekām, kas remonta vai citu iemeslu dēļ tikušas uz laiku aizvērtas.
Par ne pārāk tīriem nodomiem parasti liecina arī absurdu argumentu izmantošana. Šajā gadījumā VM apgalvo, ka līdz ar jaunajiem noteikumiem aptiekas kļūšot pieejamākas iedzīvotājiem un tikšot likvidēti šķēršļi vienlīdzīgai konkurencei farmācijas tirgū. Kā mazāks tirgus dalībnieku skaits var veicināt konkurenci un pieejamību, laikam zināms tikai VM ierēdņiem.
Un visā aptieku stāstā ir vēl kāda politiskā nianse. Gan ar šiem noteikumiem, kuru aktīva politiska virzīšana sākās tieši Viņķeles laika beigās – jau Covid-19 pandēmijas apstākļos –, gan ar VM reklāmas un sabiedrisko attiecību iepirkumiem no politiski pietuvinātām firmām, kas arī īpaši aktivizējās šajā periodā, redzams, kāpēc ministrei nebija nedz laika, nedz vēlēšanās vadīt vai vismaz piedalīties sabiedrības veselībai un drošībai izšķirošajā vakcīnu iepirkuma procesā. Bija citas prioritātes – drupināt Latvijas aptieku tirgu, nodrošināt izdevīgus reklāmas pasūtījumus "savējiem" un šad tad uzdejot disko!