Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -2 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Reforma uzskrien uz sēkļa

Satiksmes ministrija (SM) rosina atteikties no sākotnējās ostu pārvaldības reformas idejas, kas paredzēja Rīgas un Ventspils brīvostas pārveidot par kapitālsabiedrībām, liecina Tiesību aktu portālā saskaņošanai virzītais SM informatīvais ziņojums, vakar rakstīja LETA.

Atcerēsimies, ostu pārvaldības reformu Krišjāņa Kariņa pirmajā valdībā (tā sauktajā "bezkompromisu tiesiskuma koalīcijā") aktīvi virzīja bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits un viņa pārstāvētā Jaunā konservatīvā partija, un jau toreiz tika lauzts simtiem šķēpu asās diskusijās starp reformas atbalstītājiem un tās kritizētājiem. Argumentu un pretargumentu bija daudz kā reformistiem, tā izteiktiem tās pretiniekiem – gan par politiskās ietekmes mazināšanu ostās, gan efektivitātes paaugstināšanos vai mazināšanos, gan virkne citu reālu un arī pseidoargumentu, turklāt no vienas un no otras puses.

Tā vai šā, bet lēmums tika pieņemts, un reforma tika sākta, gan ar niansi, ka no trim lielajām Latvijas ostām – Rīgas, Ventspils un Liepājas – "reformēt" sāka tikai Rīgu un Ventspili. Liepājai teju pēdējā brīdī no šī "ekonomikas eksperimenta" izdevās paglābties.

Pavisam vienkārši ilustrējot jaunāko SM ideju šajā sakarā, var teikt – tagad, tikai dažus gadus pēc "vēsturisko" likuma grozījumu apstiprināšanas un dažādu tam sekojošo lēmumu pieņemšanas un procesu īstenošanas, pēkšņi kaut kas ir noticis un politiķi (varbūt arī ierēdņi) ir izlēmuši, ka ideja tomēr nav bijusi tā labākā un lēmums ir jāatceļ, bet daļa procesu jāīsteno citādi.

Nav jau gluži mazsvarīgi, ka tikai salīdzinoši nesen pieņemti nozīmīgi lēmumi izrādījušies "nekam nederīgi", taču šajā kontekstā vismaz man svarīgākas šķiet citas lietas. Proti, kopš 2022. gada Saeimas lēmuma par reformas sākšanu ir pieņemta virkne lēmumu par jaunu kapitālsabiedrību dibināšanu un attiecīgi to darbinieku, arī vadības, iecelšanu amatos un algu maksāšanu, ir tikušas izveidotas Rīgas un Ventspils brīvostu pārvalžu likvidācijas komisijas (starp citu, tās pašas tagad tiek atzītas par likvidējamām), un to darbu taču arī finansēja no konkrētiem avotiem. Divus gadus ir īstenoti tādi vai šādi (loģiski vai absolūti neloģiski) pasākumi, tērēta – nav svarīgi, valsts vai pašvaldību (respektīvi – nodokļu maksātāju), vai konkrēto ostu – nauda.

Un rezultāts jeb sausais atlikums ir nekāds. Nebrīnīšos, ja drīz (paralēli citām jaunām idejām) nolems izveidot abu brīvostu pārvalžu likvidācijas komisiju likvidācijas komisijas. Jo kādam laikam aizvien šķiet, ka naudas ir tik daudz kā nekad. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē