Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

Necienīgi pret klientu

Uzmanību šonedēļ piesaistīja airBaltic valdes priekšsēdētāja Martina Gausa intervijā LETA teiktais: "Aviokompāniju prakse nav mainījusies šajā ziņā – tiek pārdots vairāk biļešu, jo joprojām daļa biļešu pircēju neierodas uz lidojumu. Mums ir ļoti niecīgs tādu gadījumu skaits, kad kādam tiek liegta iekāpšana lidmašīnā. Tas ir saistīts ar to, ka pārpildītu reisu gadījumos paši meklējam brīvprātīgos, kas ir ar mieru nedaudz mainīt savus ceļojuma plānus pret kompensāciju. Ņemot vērā, ka mūsu biļešu cenas ir samērā zemas, jaunieši labprāt piesakās atteikties no savas vietas attiecīgajā lidmašīnā, pretī saņemot kompensāciju, kas pārsvarā ir krietni lielāka par biļetes cenu."

Pirmkārt, ir zināmi daudzi piemēri, kad šī aviokompānija nevis meklē brīvprātīgos, bet gan īsi pirms reisa atsūta visai lakonisku ziņu ar domu: jums šajā reisā lidot nav lemts. Kāpēc? Kādas alternatīvas? To nepaskaidro. Uz e-pastiem neatbild, pa telefonu nav sazvanāmi. Īpaši no ārzemēm. Un īpaši, ja ir laika starpība ar Latviju.

Otrkārt, Martina Gausa atzīšanās par aviokompānijas piekopto praksi tik spilgti kā, šķiet, nekad agrāk atklāj necieņu, augstprātīgu attieksmi pret saviem klientiem. Īpaši pret "nabaga" jauniešiem. 

Vai visdāsnāk atalgotais valstij piederoša uzņēmuma vadītājs tiešām iedomājas, ka jaunieši tāpat vien pa pasauli vizinās – aiz bezdarbības?! Ja arī aizlido uz kādu koncertu, kā to intervijā piemin Gauss, tad taču skaidrs, ka rēķinās ar laiku, kad jābūt galamērķī un kad atpakaļ. Nekāda biļešu cenas kompensācija (kas vēl no šīs aviokompānijas jāizcīna, to neviens automātiski neizmaksā!) nav tā vērta, ja nokavēts ilgi plānots pasākums, darbs, mācības vai, piemēram, īsajās brīvdienās iecerētā tikšanās ar tuviniekiem! Kādas sekas šādai attieksmei? Aviokompānijas nākotnes pamatklienti citreiz izvēlas lidot ar kādu lētāku aviokompāniju, kas turklāt pret klientu izturas ar lielāku cieņu.

Mēs lepojamies ar savu nacionālo aviokompāniju, priecājamies par ziņu, ka tā ir viena no punktuālākajām pasaulē, pieņemot, ka tās atsevišķu cilvēku piedzīvotās ķibeles, par ko interneta saziņā uzzinām ik pa laikam, ir vien kāda pārpratuma vai tehniskas ķibeles sekas. Bet tad izrādās, ka atteikto lidojumu cēlonis ir pavisam primitīvs – dzīšanās pēc maksimālas peļņas, pat uz klientu rēķina. Un tad ir tas brīdis, kad lepnums mijas ar kaunu. Brīdis, kad saproti, cik precīzs ir senais teiciens par darvas karoti medus mucā. Jā, var jau atrunāties, ka tā ir "aviokompāniju prakse", bet... bija laiki, kad daudzi spļaudījās uz ielas – vai tāpēc to uzskatījām par paraugu, kam sekot? 

Top komentāri

:)
:
Problēma jau nav virs normas pārdotajās biļetēs (tā dara visas aviokompānijas), bet veidā kā tiek risinātas konfliktsituācijas, kad tiešām ieradušos lidot gribētāju skaits ir par lielu. Un tur AirBaltic būtu daudz kas jāuzlabo. Diez vai visi vienā reisā lidojošie grib paspēt uz koncertu, gan jau tur ir tādi, kuri atgriežas no kādā ceļojuma mājās un par dažu stundu gaidīšanu, būtu ar mieru saņemt vairākus simtus eiro. Aviokompānijas uzdevums ir atrast tos gribētājus, nevis izvēlēties kādu pēc sava ieskata.
.
.
Kurš lepojas ar AirBalticu? Es, piemēram, nelepojos. Kā var lepoties ar aviokompāniju, kura principā nemaksā ES regulā paredzēto kompensāciju atceltu un kavētu reisu gadījumā. Izsist var tikai caur firmu, kas ar to nodarbojas un savāc sev pusi (un to izveidojis bijušais AirBaltic darbinieks) vai caur tiesām. Vairums nospļaujas un noraksta zaudējumos. Piemēram, British Airwways bez kādām iebildēm iedod maksājumu karti ar attiecīgo kompensācijas summu. AirBaltics paziņo, ka viņiem saplīsusi lidmašīna, tāpēc kompensācija neesot jāmaksā, Bet IR, saskaņā ar Regulu ir tieši šādā gadījumā jāmaksā. Par apkalpes līmeni es neizteikšos. Tāpat kā par to, ka jaunajās lidmašīnās ir 2 tualetes un priekšējo drīkst lietot tikai biznesa klase un apkalpe, kā rezultātā uz 150 pasažieriem ir 1 tualete, kas ir murgs. Apkalpe paziņo, ka viņi neko nevarot darīt. Rociņas pārāk ļenganas atvērt svētās biznesa klases aizkarus un palaist vismaz bērnus, kuri raud, jo ļoti gribas čurāt, bet rinda uz wc ir 20 minūtes
!
!
Kādi jaunieši. Savām acīm redzēju, kā lidostā vēlā vakara stundā palika visa Igaunijas valdības delegācija. Neviens nekādus brīvprātīgos nemeklēja, piegāja Igaunijas premjerministram klāt un pateica, ka nekur nelidos un ja vēl daudz protestēs, vispār nekad nekur nelidos.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Latvija sāk pazust no vienādojuma

Esat pamanījuši, kā Latvijas informatīvajā telpā līdz nesenam laikam konsekventi uzturētais vēstījums, kas kara iznākumu Ukrainā tieši sasaistīja ar mūsu valsts drošību, to pamatoti paceļot...

Birokrātija prasa aizvien vairāk resursu, tā jāmazina

Par nākamā gada budžetu, nodokļu izmaiņu ietekmi uz ekonomiku un uzņēmēju vēlmi pēc stabilitātes un prognozējamības Guntars Gūte sarunājas ar Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektoru ...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē