Diemžēl pēdējās nedēļās piedzīvotās nedienas ar jaunajiem elektrovilcieniem rada bažas par šī "mugurkaula" veselības stāvokli.
Absolūti pamatots un likumsakarīgs ir to daudzo cilvēku sašutums par atceltajiem un kavētajiem vilcienu reisiem, kas bija jāizpilda tieši ar jaunajiem elektrovilcieniem. Nenoliedzami – tehnika ir un paliek tehnika un vienmēr var gadīties kādas ķibeles, tomēr nedienas, kas jau kopš decembra, kad tika konstatētas tehniskas nepilnības pirmajam elektrovilcienam, piemeklē AS Pasažieru vilciens (PV), rosina uzdot jautājumus un sagaidīt no atbildīgajiem godīgas un pamatotas atbildes. Vēl jo vairāk tāpēc, ka patlaban, citējot PV pārstāvju atbildes aģentūrai LETA, "dažādas nepilnības" konstatētas jau pieciem jaunajiem elektrovilcieniem.
Jācer, ka lielāku skaidrību par problēmu iemesliem radīs satiksmes ministra Kaspara Briškena un PV vadības tikšanās ar vilcienu ražotāja – Čehijas uzņēmuma Škoda Vagonka – pārstāvjiem, jo tomēr nav normāla situācija, ka no 11 šobrīd ekspluatācijā nodotajiem vilcieniem pieci būtībā nav izmantojami.
Uz šo problēmu fona ironisku smīnu raisa savā ziņā pompozais jauno vilcienu "darbā palaišanas pasākums" decembra vidū. Tajā piedalījās un uz jauno vilcienu fona labprāt smaidīgi fotografējās Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis, K. Briškens, PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis un Škoda Group valdes loceklis Zdeneks Svata. Kā raksta LETA, K. Briškens uzsvēris, ka elektrovilcienu pārvadājumu uzsākšana ir būtisks solis sabiedriskā transporta attīstībā, jo ar Eiropas Savienības fondu atbalstu Latvija attīsta dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. "Turpināsim strādāt, lai palielinātu pieturvietu skaitu, nevis slēgtu stacijas, tādējādi veicinot iedzīvotājiem pieejamu un ērtu mobilitāti," sacījis satiksmes ministrs. Šobrīd gan ir pamats bažām, ka tik šis "sabiedriskā transporta mugurkauls" nepiedzīvo vēl kādas nopietnas veselības problēmas. Kā jau paudu, vienmēr var gadīties problēmas ar tehniku, sevišķi, ja tā ir pavisam jauna, taču – ja problēmas piemeklē tik daudz darbā palaisto vienību, tas tomēr var būt signāls par kaut ko nopietnāku nekā tikai neveiksmīgu sagadīšanos.
Visā šajā sāgā sabiedrībai ir tiesības sagaidīt ko vairāk par amatpersonu skaļiem paziņojumiem un taisnošanos. Proti, drošību, ka pasažieris savā stacijā noteiktajā laikā sagaidīs vilcienu, lai ar to plānotajā laikā nokļūtu galamērķī.