Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Mugurkaula nedienas

Pēdējo gadu laikā dzelzceļš ticis ambiciozi pozicionēts kā sabiedriskā transporta mugurkauls.

Diemžēl pēdējās nedēļās piedzīvotās nedienas ar jaunajiem elektrovilcieniem rada bažas par šī "mugurkaula" veselības stāvokli.

Absolūti pamatots un likumsakarīgs ir to daudzo cilvēku sašutums par atceltajiem un kavētajiem vilcienu reisiem, kas bija jāizpilda tieši ar jaunajiem elektrovilcieniem. Nenoliedzami – tehnika ir un paliek tehnika un vienmēr var gadīties kādas ķibeles, tomēr nedienas, kas jau kopš decembra, kad tika konstatētas tehniskas nepilnības pirmajam elektrovilcienam, piemeklē AS Pasažieru vilciens (PV), rosina uzdot jautājumus un sagaidīt no atbildīgajiem godīgas un pamatotas atbildes. Vēl jo vairāk tāpēc, ka patlaban, citējot PV pārstāvju atbildes aģentūrai LETA, "dažādas nepilnības" konstatētas jau pieciem jaunajiem elektrovilcieniem.

Jācer, ka lielāku skaidrību par problēmu iemesliem radīs satiksmes ministra Kaspara Briškena un PV vadības tikšanās ar vilcienu ražotāja – Čehijas uzņēmuma Škoda Vagonka – pārstāvjiem, jo tomēr nav normāla situācija, ka no 11 šobrīd ekspluatācijā nodotajiem vilcieniem pieci būtībā nav izmantojami.

Uz šo problēmu fona ironisku smīnu raisa savā ziņā pompozais jauno vilcienu "darbā palaišanas pasākums" decembra vidū. Tajā piedalījās un uz jauno vilcienu fona labprāt smaidīgi fotografējās Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis, K. Briškens, PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis un Škoda Group valdes loceklis Zdeneks Svata. Kā raksta LETA, K. Briškens uzsvēris, ka elektrovilcienu pārvadājumu uzsākšana ir būtisks solis sabiedriskā transporta attīstībā, jo ar Eiropas Savienības fondu atbalstu Latvija attīsta dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. "Turpināsim strādāt, lai palielinātu pieturvietu skaitu, nevis slēgtu stacijas, tādējādi veicinot iedzīvotājiem pieejamu un ērtu mobilitāti," sacījis satiksmes ministrs. Šobrīd gan ir pamats bažām, ka tik šis "sabiedriskā transporta mugurkauls" nepiedzīvo vēl kādas nopietnas veselības problēmas. Kā jau paudu, vienmēr var gadīties problēmas ar tehniku, sevišķi, ja tā ir pavisam jauna, taču – ja problēmas piemeklē tik daudz darbā palaisto vienību, tas tomēr var būt signāls par kaut ko nopietnāku nekā tikai neveiksmīgu sagadīšanos.

Visā šajā sāgā sabiedrībai ir tiesības sagaidīt ko vairāk par amatpersonu skaļiem paziņojumiem un taisnošanos. Proti, drošību, ka pasažieris savā stacijā noteiktajā laikā sagaidīs vilcienu, lai ar to plānotajā laikā nokļūtu galamērķī.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē