Tomēr, lai kā būtu ar terminoloģiju, jāatceras, ka Diena jau vēstīja – gan jaunās Eiropas Komisijas izpildviceprezidents Valdis Dombrovskis (JV), gan vairāki no astoņiem Latviju EP pārstāvošajiem deputātiem, viņu vidū arī Zīle, šoruden Briselē atzina, ka šis maijā ievēlētais EP sastāvs zaļajai politikai pievērš daudz lielāku uzmanību, nekā iepriekš pievērsa EP deputāti, un tā rezultātā Eiropas Savienības (ES) prioritātes iekrāsojas zaļā krāsā. Turklāt 32% no visiem ES iedzīvotājiem vides saglabāšanu un cīņu ar klimata pārmaiņām uzskata par svarīgiem, EP veicamiem uzdevumiem. Zviedrijā tā uzskata pat 62% aptaujāto, Dānijā – 50%, Latvijā gan tā domā tikai 15% aptaujāto, un tas ir otrais zemākais rādītājs ES pēc Bulgārijas (14%), vēsta EP Preses dienests.
Latvijas zemais rādītājs gan nepārsteidz, jo, pamatojoties uz uzņēmēju teikto Dienai un uz dažādām aptaujām par uzņēmumu aktualitātēm, var secināt, ka
zaļā tematika Latvijas biznesa vidē vismaz pagaidām nav galvenā prioritāte un uzņēmējus vairāk par zaļo aspektu uztrauc strādājošo trūkums, nodokļu politika un konkrētās nozares specifiskās problēmas.
Turklāt vismaz pagaidām patērētāji uzņēmumiem neizvirza augstas prasības vides aizsardzības un klimata pārmaiņu novēršanas jomā un ne vienam vien cilvēkam videi draudzīgs bizness asociējas ar to, ka veikalos plastmasas iepirkumu maisiņu vietā tiek piedāvāti papīra maisiņi. Tiesa gan, laiku pa laikam notiek dažādi zaļo aktīvistu pasākumi, bet tie vairāk akcentē dzīvo būtņu aizsardzību, piemēram, vēršas pret kažokādu valkāšanu.
Tomēr to, ka EP pasludinājis ārkārtas stāvokli klimata jomā, Latvijas sabiedrībai nevajadzētu ignorēt, izliekoties, ka uz mums tas neattiecas. Ir iespējams, ka nebūs ilgi jāgaida līdz brīdim, kad EP zaļā politika sāks ietekmēt konkrētas jomas, piemēram, transportu, turklāt ietekme var būt visai daudzveidīga – sākot ar mudinājumiem saziņai izmantot internetu, nevis ar automašīnu braukt uz tikšanos citā pilsētā vai ar lidmašīnu lidot uz konferenci citā valstī, un beidzot ar aicinājumiem ierobežot autotransporta iebraukšanu ES pilsētu centros un vēsturiskajos rajonos.
VVZ
bet
ļuļa