Latvija izstādē piedalījās kopā ar Igauniju un Lietuvu, izveidojot kopīgu stendu, kā arī organizējot semināru tūrisma operatoriem un masu mediju pārstāvjiem.
Kā norāda TAVA tūrisma tirgus speciāliste Inguna Žīgure, Japānas tirgus ir milzīgs un ceļotāju ir ļoti daudz. Svarīgākā mērķauditorija, kas būtu jāuzrunā, esot jaunas sievietes, kuras interesē kultūra un tradīcijas, un seniori, kam netrūkst ne laika, ne līdzekļu, lai ceļotu. Viņa skaidro, ka japāņus varētu interesēt amatniecības tradīcijas, kuras modernajā pasaulē strauji zūd vai ir jau izzudušas, taču japāņi ar cieņu un apbrīnu izturas pret to, ko cilvēki prot paveikt paši savām rokām.
Izstādes gaitā esot uzdoti dažādi jautājumi ne tikai par Latvijas tūrisma piedāvājumu, bet arī par vēsturi, kultūru un tradīcijām. Pēc TAVA speciālistes vārdiem, tas bijis ļoti pozitīvi, ka stendā strādāja TAVA mārketinga partnera Japānā - aģentūras Foresight Marketing - darbinieki ar dzimtās japāņu valodas prasmi, jo reizēm jautājumi bija pat specifiski, piemēram, par daiļamatniecības niansēm.
Tūrisma firmas speciāliste Santa Feodorova skaidro, ka Japānas tirgus nav viegls, taču atzīst, ka gadu gaitā Latvijas vārds ir kļuvis labi pazīstams. "To nemaz nevar salīdzināt, kā bija 2003.gadā, kad uz izstādi devos pirmo reizi un cilvēki raustīja plecus - Baltija? Balkāni? -, un kā bija šoruden. Tagad ne tikai profesionāļi, bet arī liela daļa parasto apmeklēju zināja - Riga, Riga!" skaidro speciāliste.
TAVA speciāliste Inguna Žīgure skaidro, ka visa Eiropa saprot, cik japāņu tūristi ir nozīmīgi. Viņi ceļojumos uzturas ilgāk, un viņu interešu lokā ir kultūra, vēstures mantojums un tradīcijas. Feodorova pozitīvi uzsver to, ka Baltijas valstis piedalījās ar kopīgu stendu. Latvijai vai kādai citai Baltijas valstij atsevišķi piesaistīt tik tāla tirgus uzmanību kā Japāna neesot reāli.
Līdzšinējā prakse liecinot, ka japāņu grupas Baltijas apceļošanai atvēl piecas līdz astoņas dienas. Pērn BTG uzņēmusi japāņu grupas ar 700 tūristiem, un šogad aplēses rāda, ka skaitlis būs apmēram tāds pats. Biznesa sarunas izstādes laikā BTG pārstāve vērtē kā veiksmīgas, bet atzīst, ka japāņu tūristi ir ļoti jūtīgi pret ārējiem faktoriem, piemēram, dabas klizmām un slimības epidēmijām. Arī šobrīd Krievijas un Ukrainas konflikts ietekmē japāņu vēlmi doties uz Baltijas reģionu. Ceļotāju skaits, kas plānotu vienā braucienā apmeklēt Krieviju un Baltijas valstis, ir samazinājies, un viņu skatījumā Baltija konflikta zonai tuvumā vien atrodas.
Kā skaidro TAVA, lēmumu par Latvijas, Igaunijas un Lietuvas kopīgu piedalīšanos izstādē Tokijā pieņēmusi Baltijas valstu apvienotā tūrisma komiteja. Nākamajā sanāksmē viens no darbakārtības jautājumiem varētu būt arī turpmākā piedalīšanās šajā izstādē. Profesionāļu vidū izskanējis viedoklis, ka efektīva darba forma Uzlecošās saules zemē ir tā sauktie Road Show semināri, kas norit cits pēc cita vairākās pilsētās.
JATA Tourism Expo Japan ir nozīmīgākā starptautiskā izstāde Āzijas reģionā, kur tradicionāli piedalās visu pasaules reģionu valstu, Japānas prefektūru un pilsētu tūrisma attīstības aģentūras, tūrisma operatori, viesnīcu, lidsabiedrību pārstāvji, kā arī Japānas tūrisma uzņēmumi. Izstāde pulcē pārstāvjus no lielākās daļas pasaules valstu, lai iegūtu jaunus japāņu tūrisma kompāniju partnerus un informētu potenciālos japāņu tūristus. Šogad izstādi apmeklēja 157 000 tūrisma nozares profesionāļu un interesentu.