Vilciens uz Rīgu nosūtīts vien divus mēnešus pēc tam, kad Ķīnā LDz prezidents Edvīns Bērziņš parakstīja stratēģiskās sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautisko tirdzniecības un loģistikas parku. Tālāko ceļu konteineri turpinās pa jūru uz Vācijas un Somijas ostām.
"Pēc divām dienām Latvija svinēs savu simtgadi. Mēs šajā nozīmīgajā jubilejā valstij dāvinām pirmo konteinervilcienu no strauji augošās Siaņas ekonomikas. Partneri ir novērtējuši mūsu iespējas un kapacitāti, kuru mēs esam sekmīgi attaisnojuši, nodrošinot, ka caur Latvijas teritoriju vilciens tiek izvests tikai 12 stundu laikā. Tādējādi mūsu kopprojekts ar Baltkrievijas dzelzceļu – kravas ekspresvilciens Minska-Rīga, kurš jau pierādījis savu potenciālu dažādu kombinēto kravu pārvadājumos, - ir sekmīgi pārbaudīts arī tālo distanču konteinerkravu transportēšanā un ir gatavs apstrādāt pieaugošu konteinervilcienu plūsmu," izteicies Bērziņš.
Ne mazāk būtiski ir arī tas, ka Siaņas vilciena ierašanās Rīgā sakrīt ar brīdi, kad Rīgas ostā nosūtīšanai uz Ķīnu saņemti vairāk nekā 260 konteineri no Roterdamas ostas. Tādējādi šodien ostas teritorijā pirmo reizi notiek abpusēja kravas vilcienu apmaiņa, izkraujot no Siaņas saņemtos un vienlaikus uzkraujot uz Ķīnu transportējamos konteinerus.
Arī šie konteineri uz Ķīnu tiek vesti, izmantojot Minska-Rīga ekspresvilciena maršrutu, kura operators ir LDz meitas uzņēmums LDz Loģistika un kas pierādījis sevi kā efektīvs, optimāli izplānots maršruts, ļaujot nodrošināt ātru un maksimāli vienkāršu kravu apstrādes procesu.
Celsijs
XXX
reptilis-XXX