Rīga par tikšanās vietu izvēlēta tāpēc, ka 2017. gada nogalē Latvijas dzelzceļa (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš kļuva par pirmo Baltijas valstu pārstāvi, kurš ievēlēts UIC Eiropas reģiona Vadības komitejā – organizācijas nozīmīgākajā struktūrvienībā Eiropā –, turklāt kopš 2018. gada beigām ir arī komitejas viceprezidents. Vadības komitejas pilnvaras šādā sastāvā ilgs līdz 2019. gada beigām. Tāpat LDz prezidents kopš 2017. gada rudens pārstāv Latviju arī vēl vienā nozīmīgā dzelzceļa nozares organizācijā – CER Vadības komitejā. Tā savukārt ir ES nozares organizācija, kuras mērķis ir atbalstīt un veicināt efektīvāku uzņēmējdarbības un normatīvo vidi dzelzceļa nozarē ES līmenī.
Kas attiecas uz praktiskajiem risinājumiem, Davenne uzsvēra, ka galvenais no tiem ir "atteikšanās no dīzeļlokomotīvju izmantošanas, īstenojot iespējami vērienīgāku dzelzceļa līniju elektrifikāciju".
Situācijās, kad "elektrifikācija nav iespējama, dīzeļlokomotīves tiek aizstātas ar ūdeņraža vai gāzes lokomotīvēm, bet galvenokārt īsās distancēs – arī lokomotīvēm, kuras var darbināt baterijas. Svarīgs ir jautājums, no kādiem avotiem tiek ņemta elektroenerģija – dzelzceļa kompānijas cenšas pāriet uz atjaunojamās enerģijas avotiem", norādīja CER izpilddirektors.
Lohmans arī piebilda, ka jautājums par to, ko var darīt un gatavojas darīt dzelzceļa kompānijas, ir tikai viens no aspektiem. Otrs aspekts ir – "kā padarīt ekoloģiskāku mobilitāti kopumā". "Tā kā dzelzceļš jau šobrīd ir videi pats draudzīgākais sauszemes transporta veids, arī mobilitāte un transporta ķēdes kļūst videi jūtami draudzīgākas, tieši dzelzceļam kļūstot par transporta sistēmas mugurkaulu. Jo lielāki pasažieru un kravu apjomi tiek pārvadāti tieši pa dzelzceļu, jo zaļāka kļūst visa mobilitāte, kopējā transporta sistēma. Tiek samazināts kaitīgo izmešu daudzums atmosfērā, un ieguvēja ir visa sabiedrība kopumā," pauda UIC ģenerāldirektora vietnieks.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 15. aprīļa, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!