Realizējot administratīvi teritoriālo reformu, izveidotas viena līmeņa pašvaldības, tomēr likumā saglabāts sadalījums ‘republikas nozīmes pilsētas’ un ‘novadi’, kā arī finanšu nepieciešamības sadalē saglabāts sadalījums, kas pēc būtības ir republikas nozīmes pilsētu atbalsts novadu pašvaldībām. Šāda sistēma neapmierina LLPA.
Viņi uzsver, ka lielākās atšķirības pastāv nevis starp republikas nozīmes pilsētām un novadiem, bet tieši starp dažādu novadu pašvaldībām, kas radot nevienlīdzīgu situāciju. “Esošā Likuma redakcija paredzēja šo nevienlīdzīgo situāciju saglabāt līdz 2012. gadam, diemžēl darbs pie jaunā PFI likuma koncepcijas ir iekavējies, un nu jau ir skaidrs, ka nākamajā gadā republikas pilsētu atbalstu novadu pašvaldībām plānots turpināt,” teikts LLPA paziņojumā, kas izplatīts pēc tikšanās ar ministru.
Sākotnēji bija paredzēts, ka Finanšu ministrija, veicot pašvaldību finanšu izlīdzināšanas aprēķinus 2012. gadam, piemēro likumā „Par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu” noteiktos demogrāfisko kritēriju īpatsvarus. Termiņš, līdz kuram Ministru kabinets iesniedz Saeimai likumprojektu “Par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu”, tagad tas ir noteikts 2011. gada 31. decembris. Taču vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātā likumprojekta apspriešanas gaita un virzība LLPA liek apšaubīt likumprojekta iesniegšanu Saeimā noteiktajā termiņā.
“Uzskatām, ka izlīdzināšanai ir jābūt ne tikai pašvaldību starpā, bet arī valstij ir būtiski jāpalielina sava dotācija Pašvaldību izlīdzināšanas fondā. Valstij ir jāuzņemas atbildība par līdzsvarotu reģionālās politikas izveidi un vienmērīgu valsts attīstību”, minēts LLPA paziņojumā.