Pēdējo nedēļu laikā Tallinas ostai plaša uzmanība ir pievērsta vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, nesen pēc vērienīgas rekonstrukcijas tika atklāts Tallinas vecpilsētas tuvumā esošās ostas daļas terminālis. Otrkārt, jūlija nogalē un augusta sākumā medijos un sociālajos tīklos tika apspriests tas, ka Igaunija patlaban netiecas īstenot zemūdens tuneļa būvniecības projektu, kas savienotu Tallinu un Helsinkus. (Šo informāciju akcentēja, piemēram, Eiropas Parlamenta deputāts no Latvijas Ivars Ijabs televīzijā Rīga TV 24.) Treškārt, uzmanība ir pievērsta tam, kā Tallinas osta, kuras darbībā ļoti būtiska loma tieši ir pasažieru pārvadājumiem, strādā Covid-19 globālās pandēmijas periodā, kad, pēc vairāku ekonomikas ekspertu teiktā, visvairāk ir cietušas un joprojām tiek traumētas tās jomas, kas ir saistītas ar cilvēku pulcēšanos un pārvietošanos.
Optimisma apliecinājums
Jāatgādina, ka a/s Tallinas osta ir XX gadsimta deviņdesmito gadu sākumā dibināts uzņēmums, kurā 67% pieder Igaunijas Republikai, bet 33% dažādiem īpašniekiem, tostarp arī privātajiem investoriem. Kopš 2018. gada 13. jūnija Tallinas osta ir Nasdaq Tallinn biržā kotēts uzņēmums, un finanšu ziņās par notikumiem Baltijas biržās regulāri tiek akcentēti darījumi ar Tallinas ostas akcijām, kas apliecina šī uzņēmuma nozīmību.
Laika periodā pirms Covid-19 pandēmijas Tallinas osta apkalpoja vairāk nekā desmit miljonus pasažieru gadā, un īpaši attīstīts pasažieru apkalpošanas segments bija un joprojām ir tajā Tallinas ostas daļā, kas pazīstama ar nosaukumu Vecā pilsētas osta (igauņu valodā – Vanasadam, angļu valodā – Old City Harbour).
Šovasar, 31. jūlijā, pēc rekonstrukcijas tika svinīgi atklāts šīs ostas D terminālis, kas tiek dēvēts par Igaunijas lielākajiem jūras vārtiem un kurā iespējams apkalpot aptuveni sešus miljonus pasažieru gadā. Vēsturiski ir izveidojies tā, ka Tallinas vecpilsētas tuvumā esošajā ostā pasažieru apkalpošana norit galvenokārt divos termināļos – A terminālī un šajā, D terminālī.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 10. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!