Pagājušajā gadā Valsts policija reģistrējusi vairāk nekā 2000 telefonkrāpšanas mēģinājumu un krāpšanas gadījumu. Savukārt Finanšu nozares asociācijas (FNA) dati rāda, ka četru Latvijā pazīstamāko banku – Swedbank, SEB bankas, bankas Luminor un bankas Citadele – klienti pērn piedzīvojuši 2226 telefonkrāpšanas gadījumus un izkrāpts kopumā 2,961 miljons eiro. Konstatēti arī 1987 investīciju krāpšanas gadījumi, izkrāpjot 5,104 miljonus eiro, un 1141 cita veida krāpšanas gadījums, izkrāpjot 3,972 miljonus eiro. Kopumā četru minēto banku klientiem, pašiem apstiprinot maksājumus, 2022. gadā izkrāpti 12,037 miljoni eiro, atsaucoties uz FNA, vēsta LETA.
Ir skaidrs, ka finanšu blēži mēdz uzglūnēt arī citu banku klientiem. Turklāt tiek pieļauts, ka ne visi cilvēki, kuri, pašiem apstiprinot maksājumus, kļuvuši par krāpniecības upuriem, par to ziņo likumsargiem un informē banku, līdz ar to patiesais izblēdītās naudas apjoms var būt lielāks.
Uzglūn e-pastā, īsziņās un zvanot
Būtiski ir ņemt vērā, ka ar blēdību mēģinājumiem var sastapties ikviens. Nesen šī raksta autore e-pastā saņēma daudzas e-vēstules, kuru sūtītājs radīja iespaidu, ka tās nāk no bankas Citadele, vien bija rakstīts nevis banka Citadele, bet gan Citadele Bank. Viens no norādītajiem e-pasta temata variantiem bija
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 24. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!