"2017.gadā sagaidāms mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums, par ko liecina gan darba samaksas kāpums, gan situācijas uzlabošanās darba tirgū," teica Skuja.
Viņa norādīja, ka Latvijā joprojām turpinās tendence, kad nepārtikas preču kategorija attīstās straujāk nekā pārtikas preču kategorija, tomēr februārī arī nepārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījuma pieauguma temps saruka un bija par 1,6% lielāks nekā 2016.gada atbilstošajā periodā. Kopumā nepārtikas preču mazumtirdzniecība veido gandrīz 55% no mazumtirdzniecības apmēra.
Līdzīgi kā iepriekš, februārī, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, visstraujāk pieauga mazumtirdzniecība, izmantojot pasta pakalpojumus un interneta veikalus. Preču dalījumā lielākais pieaugums bija vērojams mājsaimniecības elektropreču un metālizstrādājumu, krāsu un stiklu kategorijā, savukārt kritums bija tekstilizstrādājumu, paklāju, grīdsegu, tapešu, mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu kategorijā. Samazinājās arī lietotu preču iegāde veikalos.
Savukārt degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums turpina pieaugt un februārī bija par 12,6% lielāki nekā pirms gada un nodrošināja lielāko mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu kopējā tirdzniecībā.
"Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums sarūk jau kopš 2015.gada beigām un šāda tendence turpinās arī 2017.gada pirmajos mēnešos," minēja Skuja.
Tostarp viņa norādīja, ka februārī pārtikas mazumtirdzniecības apgrozījuma apmēri bija par 3,4% mazāki nekā pirms gada. Sarūk arī pārtikas mazumtirdzniecības apgrozījuma īpatsvars kopējā mazumtirdzniecībā - no 35% 2010.gadā līdz 30% 2017.gadā.
"Pārtikas mazumtirdzniecības apgrozījuma sarukumam varētu būt vairāki iemesli. Viens no galvenajiem iemesliem ir iedzīvotāju skaita sarukums, kas nosaka mazāku pārtikas preču patēriņu. Tāpat jāņem vērā, ka pieaug pārtikas preču cenas, kas arī ietekmē pieprasījumu. Neskatoties uz kopējo pārtikas preču apgrozījuma sarukumu, tajā pašā laikā pieaug pārtikas mazumtirdzniecība specializētajos veikalos, kas norāda uz iedzīvotāju izvēli par labu specifiskām, kvalitatīvākām pārtikas precēm," atzīmēja Skuja.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad pirmajos divos mēnešos, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies par 2,5% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu. Tostarp pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājies par 0,7%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apmēri palielinājušies par 5,2%.
za