Izaugsmes stratēģija
Jāatgādina, ka Eiropas Zaļais kurss ir jauna, vien kopš pagājušā gada rudens plaši popularizēta ES izaugsmes stratēģija, kas ietver koncentrēšanos vienlaikus uz sabiedrības labklājību, konkurētspējīgu ekonomiku un rūpēm par vidi šī jēdziena plašākajā izpratnē. Viens no svarīgākajiem Zaļā kursa mērķiem ir panākt klimatneitralitāti, respektīvi, to, lai siltumnīcefekta gāzes, kas ir pazīstama arī ar saīsinājumu SEG, neto emisijas samazinātos un 2050. gadā būtu nulles līmenī. Taču paralēli šim mērķim tiek apspriesta arī pāreja uz pēc iespējas zaļākām un videi draudzīgākām izvēlēm gan indivīdu, gan konkrētu uzņēmumu, gan tautsaimniecības nozaru, gan valstu, gan arī, protams, visas ES mērogā.
Līdz ar Zaļā kursa īstenošanu tika aktualizēta arī sistemātiska ES ekonomikas digitalizācija. ''Domāt un rīkoties gan zaļi, gan digitāli!'' – šāds aicinājums ir izskanējis bieži.
Šā gada pavasarī, kad praktiski visās ES dalībvalstīs (un arī daudzviet citur pasaulē), lai mazinātu Covid-19 izplatības riskus, tika ieviesti dažādi pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi, attālināts darbs, attālinātas mācības, attālināta konferenču, diskusiju un kultūras pasākumu norise, kā arī attālināta saziņa ieguva iepriekš nepieredzētus, gigantiskus un globālus mērogus. ''Digitālā nākotne ir pienākusi ātrāk, nekā mēs to paredzējām. Ir pienācis eksperimentēja laiks, kur ieguvēji būs tie, kas mācēs noķert šī digitālā laika garu,'' šā gada augustā atzina sabiedrisko attiecību jomas eksperte Dagnija Lejiņa.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 21. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!