Cerības nodrošināt gaisa satiksmes izaugsmi tiek saistītas galvenokārt ar lidostu Rīga un Latvijas aviokompāniju airBaltic, un valdība savā deklarācijā ir apņēmusies: "Turpinot attīstīt Rīgu kā nozīmīgu Ziemeļeiropas aviācijas mezglu, veicināsim airBaltic biznesa plāna Destination 2025 sekmīgu īstenošanu un turpmāku lidostas infrastruktūras attīstību, kā arī celsim aviācijas nozarē strādājošo konkurētspēju."
Jāatgādina, ka lidsabiedrības airBaltic biznesa plāns Destination 2025 "ir balstīts uz maršrutu paplašināšanu no visām trim Baltijas valstīm – Latvijas, Igaunijas un Lietuvas –, nodrošinot regulārus savienojumus uz galvenajām Eiropas pilsētām. Stratēģija paredz, ka airBaltic līdz 2025. gadam sasniegs būtisku pasažieru skaita un ienākumu pieaugumu."
Diena jau vēstīja, ka šā gada janvārī airBaltic pārvadāja 260 383 pasažierus, kas ir par 12% vairāk nekā janvārī pērn. Aviokompāniju airBaltic raksturojošajā informācijā arī tiek uzsvērts, ka lidsabiedrības galvenā akcionāre ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA Aircraft Leasing 1 pieder nepilni 20%. Turklāt airBaltic arī akcentē, ka saviem pasažieriem šogad piedāvā lidojumus uz vairāk nekā 70 dažādiem galamērķiem.
Izvēlas lidojumus
To, ka aviolidojumi mūsu valsts iedzīvotāju vidū ir visai populāri, apliecina tūrisma kompānijas Latvia Tours sagatavotais Ceļojumu indekss. Pēdējā laikā 56% Latvijas iedzīvotāju atpūtas ceļojumā devušies ar lidmašīnu, ievērojami mazāk (28%) atpūtnieku atvaļinājumā izvēlējušies doties ar vieglo automašīnu, bet vēl niecīgāks skaits (11%) ar autobusu. Turklāt vien 4% savā atpūtas ceļojumā devušies ar kuģi, atklāj minētais Latvia Tours Ceļojumu indekss.
Ikvienam transporta veidam "ir savi plusi un mīnusi, taču lidmašīna ir visātrākais un nereti tādēļ arī ērtākais veids nokļūšanai galamērķī. Tāpēc nav pārsteidzoši, ka tieši lidmašīna ir visbiežāk izmantotais transporta veids," norāda Latvia Tours direktore Ieva Keiša un turpina, "lai arī šķietami lidmašīna ir dārgs transportlīdzeklis, mūsdienu plašais aviokompāniju klāsts ļauj iegādāties aviobiļetes atbilstoši budžeta iespējām. Nozīme ir arī plānošanai – bieži vien laicīgāk iegādātas biļetes ir daudz lētākas nekā pēdējā brīdī pirms ceļojuma nopirktas aviobiļetes. Protams, var gadīties arī otrādi – ir iespējams "trāpīt" uz izdevīgajiem pēdējā brīža piedāvājumiem."
Ja ceļošanas pieredze nav plaša, tad pēc padoma var vērsties pie ceļojumu konsultantiem, rekomendē Keiša.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 25. februāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!
TrollisJT