Populārākie globālie interneta veikali pēdējā pusgada laikā ir bijuši "Temu", kurā pasūtījumus veikuši 47% respondentu, seko "Aliexpress" - 37% un "Shein" - 15%.
Aptaujā noskaidrots, ka galvenie faktori, kas vairo cilvēku uzticēšanos internetveikaliem, ir maksājumu drošība (78%), internetveikala atpazīstamība (53%) un skaidra preču atgriešanas politika (52%). Kā mazāk nozīmīgi, taču vērā ņemami faktori, ir arī draugu rekomendācijas (27%) un mājaslapas vai telefona lietotnes kvalitāte un draudzīgums lietotājam (24%).
Jautāti par populārākajiem produktiem, kurus pēdējo trīs mēnešu laikā ir iegādājušies Latvijas iedzīvotāji, īpaši izceļas viena kategorija - apģērbs, apavi un aksesuāri, kurus iegādājušies 52% respondentu, seko medikamenti, uztura bagātinātāji un vitamīni - 38%, kosmētika, preces skaistumkopšanai un veselības uzlabošanai - 34%, samaksa par komunālajiem pakalpojumiem - 33%, biļešu iegāde uz pasākumiem - 31%, kā arī preces mājoklim un elektronika - 28%.
Salīdzinot vīriešu un sieviešu pirkumus, vīrieši internetveikalos daudz biežāk pērk datorus, mobilos telefonus un to aksesuārus (29% vīriešu un 13% sieviešu), kā arī preces mājoklim un elektroniku (37% vīriešu un 20% sieviešu), bet sieviešu auditorijā daudz izplatītāka ir apģērba, apavu un aksesuāru iegāde (63% sieviešu un 39% vīriešu), kosmētikas, skaistumkopšanas un veselības uzlabošanas preču iegāde (50% sieviešu un 17% vīriešu), kā arī medikamentu, uztura bagātinātāju un vitamīnu iegāde (48% sieviešu un 28% vīriešu).
Aptauju "SEB bankas" uzdevumā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 2024.gada rudenī veica tirgus izpētes uzņēmums "Norstat", aptaujājot 1000 iedzīvotāju katrā no Baltijas valstīm.