Boeing 737 MAX 8 izmantošana pasaulē apturēta jau kopš marta vidus, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas Ethiopian Airlines un Indonēzijas aviokompānijas Lion Air šī modeļa lidmašīnu katastrofas.
Virgin Australia norāda, ka pirmo lidmašīnu saņemšanu aviosabiedrība atlikusi no 2019. gada novembra līdz 2021. gada jūlijam.
"Drošība Virgin Australia vienmēr bijusi svarīgākā prioritāte. Mēs jau iepriekš esam norādījuši, ka savu floti nepapildināsim ar jaunām lidmašīnām, ja vien mēs nebūsim pilnībā pārliecināti par to drošumu," paziņojumā skaidro aviokompānija.
Jāatgādina, ka Boeing 737 MAX 8 dīkstāve visā pasaulē nes pamatīgus zaudējumus aviobūves gigantam. Jau vairākas lidsabiedrības, kuras izmantoja Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas, paziņojušas par plāniem tiesas ceļā prasīt lidmašīnu ražotājam atlīdzināt zaudējumus un negūto peļņu.
Ja šādas prasības kļūs masveidīgas un tiesa atzīs ražotāja vainu, lidmašīnu dīkstāve Boeing var izmaksāt pat 150–200 miljonu ASV dolāru (133–177,3 miljoni eiro) dienā.
Jāņem vērā, ka ASV tiesas līdzīgos gadījumos mēdz piespriest arī iespaidīgus naudas sodus un lielas kompensācijas cietušajiem.
Tāpat atbilstīgi Bank of America Merrill Lynch aplēsēm Boeing var zaudēt pasūtījumus ap simt miljardu ASV dolāru vērtībā.
Nozares eksperti gan norāda, ka Boeing situācija nav tik dramatiska, kā tiek uzskatīts, un galvenokārt tāpēc, ka ASV lidmašīnu ražotājam vienkārši nav alternatīvas. Gan Airbus, gan Boeing strādā uz maksimālo ražošanas jaudu galējās robežas un arī tad nespēj izpildīt pasūtījumus paredzētajos termiņos, tāpēc lidmašīnu piegādes kavējas pat par vairākiem gadiem. Šī iemesla dēļ, ja līdzšinējie Boeing klienti pat izšķirtos pāriet pie Airbus un pasūtīt Neo sērijas lidmašīnas, viņiem pasūtījumu nāktos gaidīt ļoti ilgi.