Zīmīgi arī, ka International Airlines Group (IAG) pārvadātāji lielo laineru klasē izmanto Boeing lidaparātus, vidēja izmēra lidaparātu (ar vienu eju salonā) klasē tiek izmantoti faktiski tikai Boeing konkurenta Airbus A320 sērijas lidaparāti.
"Uzticamies Boeing un sagaidām, ka 737 MAX sērijas lidaparāti veiksmīgi atgriezīsies apritē pēc tam, kad saņems apstiprinājumu no regulatoriem," pārliecināts ir IAG izpilddirektors Villijs Volšs.
MAX sērijas lidaparāti pirms negadījumiem bija Boeing visvairāk pārdotās lidmašīnas. Boeing turpina šīs sērijas lainerus ražot arī pēc tam, kad martā tika nolemts apturēt lidojumus ar 737 MAX lidaparātiem.
Par IAG nodomu Boeing pārstāvji pauda publisku pateicību: "Esam pagodināti par IAG vadības uzticību mums un 737 MAX lidmašīnām."
Darījuma summa, noslēdzot līgumu par 200 lidmašīnu piegādi, pēc iepriekšējām cenām lēšama aptuveni 24 miljardu ASV dolāru apmērā, tomēr industrijas eksperti norāda, ka ņemot vērā gan pašreizējo kontekstu, gan pasūtījuma apjomu, visticamāk, tiks piemērotas vērā ņemamas atlaides.
Boeing jautājumus par līguma iespējamo cenu neapspriež publiski.
Portāls Diena.lv iepriekš vēstīja, ka notikušās avārijas tiek saistītas ar kļūmēm MCAS sistēmā.
MCAS drošības sistēma (angliski - The Maneuvering Characteristics Augmentation System), kas ieviesta MAX sērijas lidmašīnās, paredzēta kā automātiska aizsardzība, lai nepieļautu tādu lidmašīnas ātruma un augstuma uzņemšanas leņķa kombināciju, kas var novest pie kritiskas ātruma zaudēšanas, cēlējspēka zaudēšanas un attiecīgi lidaparāta krišanas. Vairākos gadījumos sistēma aktivizējusies nevietā, automātiski "spiežot" lidaparāta purngalu uz leju, kad tas nebija nepieciešams un augstuma uzņemšanas leņķis patiesībā bija normas robežās. Tādējādi piloti burtiski bija spiesti cīkstēties paši ar savu lidaparātu.