Pašā Vācijā ir apstiprināts plāns līdz 2050. gadam samazināt savas oglekļa oksīda emisijas par 95%, kas paredz līdz nākamās dekādes beigām Vācijā beigt auto ar benzīna un dīzeļdzinējiem tirgošanu, dodot priekšroku videi draudzīgākiem transporta risinājumiem. Ar vēlmi tāpat rīkoties visā ES Vācijas valsts federālā padome vērusies Eiropas Komisijā. Mediji norāda - Vācija, protams, nekontrolē EK darbu, taču, būdama Eiropas ietekmīgākā ekonomika, var būtiski ietekmēt visas ES noteikumu izmaiņas.
Tāpat Vācija varētu aicināt pārskatīt visas ES emisiju nodevu apjomu, padarot to draudzīgāku ar alternatīvu enerģiju darbināmu spēkratu īpašniekiem. Vācijas valdībā gan šīm iecerēm nav viennozīmīgs atbalsts. Piemēram, transporta ministrs Aleksandrs Dobrints Frankfurter Allgemeine Zeitung izteicies, ka šis plāns ir "absolūts absurds".
Vācija nav vienīgā ES lielvalsts, kas lūkojas par iespējām atteikties no iekšdedzes dzinēju izmantošanas automobiļos. Viens no pēdējiem jaunumiem šajā jomā ir Norvēģijas izvirzītais mērķis jau līdz 2025. gadam izskaust ar degvielu darbināmus auto, ko līdzīgu plāno arī Nīderlande. Savukārt Parīzes ielās jau pašreiz liegts darba dienās izbraukt ar auto, kas ražoti pirms 1997. gada.