Intel, uzsākot Ultrabūku mārketinga kampaņu – 300 miljonu USD dotācijas ražotājiem, kuri laidīs tirgū Intel Ultrabook specifikācijām atbilstošus datorus – pareģoja, ka visai īsā laikā Ultrabūki sasniegs 40% īpatsvaru pārdoto klēpjdatoru tirgū.
Nekā tamlīdzīga nav noticis – saskaņā ar IDC datiem, 2012. gada pirmajā pusē pārdots tikai pusmiljons Ultrabūku, kas ļauj cerēt, ka pavisam šogad visiem Wintel platformas ražotājiem kopā izdosies pārdot vienu miljonu Ultrabook specifikācijām atbilstošu datoru, kas ir niecīga daļa no 225 miljoniem klēpjdatoru, kas, saskaņā ar prognozēm, šogad tiks pārdoti.
Apple MacBook Air, ar kuru Intel vēlējās konkurēt, tirgojas krietni veiksmīgāk un nav pazīmju, ka Ultrabook iniciatīva būtu mazinājusi pieprasījumu pēc, kā smejies, Ultrabūku lietas aizsācēja (pirmajos divos ceturkšņos Apple pārdevusi ~6.6 miljonus klēpjdatoru, no kuriem krietni vairāk par pusi ir MacBook Air).
Saskaņā ar analītiķu teikto, ļoti daudz kas būs atkarīgs no Windows 8 sekmēm tirgū un ražotāju spējas pazemināt Ultrabūku cenu līdz 700 USD (475 Ls, iesk. nodokļus), ko nebūt nav viegli izdarīt salīdzinoši nelielo ražošanas apjomu un augsto Intel prasību dēļ pret ultrabūku dizainu un tajās izmantotajām komponentēm.
Atsevišķi ražotāji gan sāk upurēt iespēju saņemt Intel dotācijas, piedāvājot tirgū Ultrabūkam līdzīgus datorus, kuros SSD diska vietā ielikts tradicionālās tehnoloģijas cietnis vai hibrīddisks (ne viens, ne otrs nekvalificējas Intel Ultrabook prasībām).
Laiks rādīs.
Izskatās, ka lietotāji pagaidām nav gatavi maksāt 700-800-900 latus par deliem, aceriem, asusiem, hā-pē un samsungiem. Un nebūt ne tāpēc, ka šie datori būtu neglīti, nekvalitatīvi vai citādi slikti (tieši otrādi). –Vienkārši, nav pierasts pie šāda cenu līmeņa un arī budžets no vēlēšanās vien lielāks nekļūst…