39% respondentu valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki piedāvājuši sazināties elektroniski, izmantojot e-pastu vai izmantojot iestādes interneta vietni, taču tikai 11% respondentu iestāžu darbinieki ir piedāvājuši iesniegumus un citus dokumentus iestādei iesniegt elektroniski, parakstot tos ar drošu elektronisko parakstu, liecina aptauajs dati, portālu Diena.lv informēja droša elektroniskā paraksta pakalpojuma sniedzējs VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs(LVRTC).
"Šāds rādītājs ir ļoti zems. Laikmetā, kad lielu daļu darījumu ar savu naudu, darba darīšanas un pat izklaidi, esam pieraduši organizēt elektroniski, tādām rutīnas lietām, kā iesniegumu vai citu oficiālu dokumentu iesniegšanai iestādei vēl tērējam laika un finanšu resursus klātienes apmeklējumam," uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.
"Paredzams, ka iedzīvotāju informētības līmenis par iespējām ātrāk un vienkāršāk oficiāli sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm pieaugs. Taču arī iestāžu darbiniekiem klātienes saziņā ar saviem klientiem un apmeklētājiem būtu jānorāda uz iespēju sazināties elektroniski, izmantojot elektronisko parakstu. Tas ne vien mazinātu administratīvo slogu, bet arī uzlabotu saziņas ātrumu un ilgtermiņā arī apmierinātību ar konkrētās iestādes klientu apkalpošanas kultūru un efektivitāti, " paredz J.Bokta.