Savs klients un interesents atradīsies ikvienam. Vai ir vērts piedalīties arī Latvijas uzņēmumiem? Jā! Tomēr jāņem vērā, ka ir jāprot gan atšķirties plašajā radoši noformēto stendu jūklī, gan aktīvi piedāvāt savu pakalpojumu garāmgājējiem, lai vismaz noskaidrotu vai ir interese un nopulētu labākās uzrunāšanas frāzes. Pat ja mums pašiem savs pakalpojums šķiet vajadzīgs un nepieciešams, potenciāliem interesentiem uztvere pēc tūkstošiem dalībnieku ir kļuvusi tik piesātināta, ka saglabājusies vien spēja uztvert kādus atslēgas vārdus vai vienkārši tikt pārtrauktam no nemitīgā kustības “miega”. Ir jābūt gataviem gan aktīvi piedāvāt savu pakalpojumu, lai noskaidrotu tos apmeklētājus vai dalībniekus, kuriem pakalpojums var būt potenciāli interesants, gan jāatceras ka izstādes dalības mērķis nav noslēgts darījums (kā gan tomēr ir gadījies), bet gan kontakti. Tādēļ uzrunājot garāmgājējus, saruna ir jābeidz ar vizītkaršu apmaiņu vai jebkādas kontaktinformācijas iegūšanu. Kontakti ik vakaru jāievada CRM sistēmā un jāseko nekavējošai komunikācijai, pateicoties par iepazīšanos un sekojot aicinājumam uz rīcību vai turpmākajiem soļiem, kamēr uzrunātajam atmiņā “svaigs un karsts”. Sazinoties novēloti, viss darbs būs “vējā”.Jo aktīvāki būsiet, izdarīsieties un uzrunāsiet apmeklētājus, jo lielāks ieguvums no investētā. Mēs savā būtībā neesam pārdevēju tauta un abi - klientu apkalpošana un marketings nav mūsu stiprā puse. Tas būs jāpārvar un jāapgūst.Tikpat svarīgi ir sagatavot kvalitatīvi izstrādātu un uzrunājošu pārdošanas materiālu - pakalpojumu bukletu, uzņēmuma un tā iespēju prezentāciju. Nevajadzētu paļauties tikai uz mutisku pārdošanu, jo jau dienas noslēgumā uzrunātajam prātā nekas nebūs palicis. Arī pārdošanas materiālos ir būtiski atšķirties, lai apmeklētājs spētu identificēt sarunu un iemeslu, kādēļ viņš paņēma šo brošūru, gan uzskaitīt sadarbības ieguvumus un sniegt detalizētu informāciju tiktāl, lai brošūras lietotājam rastos vēlme sazināties. Ne par daudz, ne par maz. Ne pārāk sausi, ne pārāk izsmeļoši. Materiālam ir jābūt kvalitatīvi noformētam. Izcili, ja tas būs asociācijā ar stenda noformējumu vai pat dalībnieka apģērba detaļu, piemēram, krāsu. Ieteicams ir paņemt līdzi arī mazākā skaitā kādus suvenīrus vai citu “īpašu dāvanu īpašiem interesentiem”.Ja piedalāties izstādē, minimālais cilvēku skaits ir 2-3. Kamēr tas sniedz iespēju nodrošināt maiņu stendā, pārējie tikmēr apstaigā citu stendu dalībniekus, uzrunājot potenciālos sadarbības partnerus un noskaidrojot iespējamo saderību. Pirmā diena norādīs, cik cilvēki ir nepieciešami stendā, lai spētu apkalpot visus potenciālos interesentus, jo šajā gadījumā rindu nebūs un iespējas var paslīdēt garām. Jābruņojas ar ievērojamu vizītkaršu un pārdošanas materiālu apjomu. Mājās svaru vest negribēsiet (atcerieties ka lidojot, čemodāna maksimālais svars ir 20 kg, bet drukātie materiāli ir visai smagi), sekojoši būsiet motivēti to visu izdalīt. Ja materiālu un tehniskā nodrošinājuma svars ir liels, izmantojiet loģistikas uzņēmumu pakalpojumus vai brauciet ar automašīnu. Tikai jāatceras par kravas dokumentiem.Līdz izstādei rezervējiet biļetes, dzīvesvietu vai viesnīcu ļoti savlaicīgi. Ja ir iespēja izmantot Eiropas naudas līdzinansējumu, arī tas ir jāveic savlaicīgi, jeb lēmumu par dalību nākamā gada izstādē pieņemiet teju tiklīdz iepriekšējā ir beigusies. Rūpīgi izanalizējiet un pierakstiet izstādē iegūtās atziņas un izrunājiet, kas nākamgad ir jāveic savādāk, kur nākamo gadu vēlēsieties vietu (stūra stendi, galvenās ejas, halles izvēle). Jebkurā gadījumā, jums ir bijusi iespēja salīdzināt gan konkurējošu produktu iespējas, gan konkurentu pasniegšanas veidus. Bez īpašām tirgus izpētes konsultācijām, jūsu rokās ir gatavs produktu salīdzinājums un saraksts ar to, kas jāpaveic jūsu produkta vai pakalpojuma attīstībā.CeBIT īpatnība ir tā, ka apmeklētāju pamatsastāvs, kas nav dalībnieki, protams, ir vācieši. Ja vēlaties strādāt ar vācu partneriem, jums ir jārunā vāciski. Ja kāds jūsu uzņēmumā runā vācu valodā, tas ir jāizmanto un kolēģis jāņem līdzi. Dosieties nākamgad? Meklējot nākamo pārdošanas kolēģi, iekļaujiet darbinieku atlasē prasību par vācu valodu. Veiksmi!
Padomi dalībai tehnoloģiju izstādē CeBIT
Neskatoties uz to, ka CeBITā ir būts vairākas reizes, mērogs un tirgus allaž pārsteidz. Neskaitāmas halles, kurās sadalīti pa tematiem, savus pakalpojumus izrāda Eiropas un pasaules mēroga IT uzņēmumi. Sākot ar nelieliem Āzijas valstu aksesuāru tirgotājiem un beidzot ar telekomunikāciju, uzņēmumu vadības sistēmu vai par kosmisko satelītu tehnoloģiju uzņēmumiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.