Tādējādi iedzīvotājiem tiks radīta iespēja visu, piemēram, ar nekustāmo īpašumu saistītu, procesu veikt elektroniski, ar zvērināta notāra starpniecību, neierodoties zemesgrāmatas nodaļā personīgi. Izņēmumi būs darījumi, kad nepieciešama personas fiziska klātbūtne un dokumentu, piemēram, pases uzrādīšana.
Parakstot elektroniskos dokumentus, drošs e-paraksts vienmēr jālieto kopā ar laika zīmogu, lai apliecinātu, ka elektroniskais dokuments noteiktā laikā un vietā ir iezīmēts pie uzticama sertifikācijas pakalpojuma sniedzēja.
Tāpat paredzēts atvieglot atkārtotu pieteikšanos drošam elektroniskajam parakstam – to varēs izdarīt, pieteikumu parakstot ar drošu e-parakstu.
Šīs un citas izmaiņas paredzētas SM izstrādātajos grozījumos „Elektronisko dokumentu likumā”, ko ceturtdien, 8.martā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Lai tie stātos spēkā, tie jāapstiprina valdībā un Saeimā.
Minētie grozījumi izstrādāti, pamatojoties uz 2011.gada 20.decembrī valdības sēdē izskatīto SM Informatīvo ziņojumu par priekšlikumiem elektroniskā paraksta plašākas lietošanas nodrošināšanai.
Ar pilnu likumprojekta grozījumu tekstu var iepazīties valdības mājaslapā.