Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +3 °C
Daļēji apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Ceturtā daļa iedzīvotāju veic finanšu darbības ar mobilajiem telefoniem

Ceturtā daļa jeb 26% iedzīvotāju Latvijā ir atzinuši, ka pēdējā pusgada laikā, izmantojot mobilos telefonus, ir veikuši finanšu darbības. Mazumtirdzniecības zīmola „Trodeks” pētījuma dati liecina, ka pārējie kā vienu no galvenajiem iemesliem, kāpēc netiek veiktas finanšu darbības ar mobilo telefonu, min interneta pieslēguma neesamību.

Trodeks pētījumā konstatēts, ka tikai katrs devītais jeb 11% aptaujāto respondentu aplūko finanšu stāvokli internetbankā, 9% veic pārskaitījumus ar sms starpniecību, vēl 7% veic pārskaitījumus, izmantojot interneta banku, savukārt tikai 6% iegādājas preces vai pakalpojumus ar mobilā telefona starpniecību.

„Domājot par saviem klientiem un viņu ērtībām, bankas visā pasaulē arvien lielāku uzmanību sāk pievērst tehnoloģiju attīstībai – paralēli tradicionālajiem pakalpojumu pieejas punktiem attīstot arī piekļuvi no mobilajām iekārtam. Tomēr, vērtējot banku piedāvātās iespējas Latvijā, jāsecina, ka esam spēruši tikai pirmos soļus šajā virzienā, kas arī izskaidro zemo aktivitāti, lietojot pakalpojumus ar mobilo iekārtu starpniecību,” norāda Rinalds Kalniņš, Trodeks Tirdzniecības dienesta direktors.

Pētījuma dati parāda, ka gandrīz katrs trešais jeb 29% respondentu par galveno iemeslu, kāpēc neveic maksājumus ar mobilo telefonu, norāda interneta neesamību savā mobilajā telefonā, 19% uzskata, ka finanšu pakalpojumu darbību veikšana datoros ir ērtāka, savukārt 15% uztraucas par drošību, vēl tikpat uzskata finanšu pakalpojuma veikšanu mobilajos telefonos par pārāk sarežģītu procedūru. Katrs devītais jeb 11% Latvijas iedzīvotāju norāda, ka nav dzirdējuši par šāda pakalpojumu pieejamību. Savukārt 9% mobilo telefonu lietotāju uzsver, ka telefonos ir pārāk mazi burti, lai varētu izmantot banku pakalpojumus.

„Domājot par pakalpojumu attīstību, ieteikums bankām būtu sākt ar mājas lapu un interneta banku pielāgošanu mobilajām iekārtām, un tikai tad domāt par aplikāciju izveidi. Turklāt, domājot par klienta ērtībām, atslēgas vārds ir funkcionalitāte, kas bieži vien tiek aizmirsts aiz skaista dizaina,” norāda Rinalds Kalniņš, aicinot bankas vairāk informēt par iespējam izmantot savus pakalpojumus ar mobilajām iekārtām.

„Trodeks” aptauja veikta internetā, aptaujājot 543 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Trodeks ekspertu analīze par banku piedāvātajām aplikācijām Latvijā ir pieejama šeit: https://www.trodeks.lv/lv/blogs/banku-aplikaciju-appskats/

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko